توزیع ۴۰۴ تن شکر و برنج به قیمت تنظیم بازار در سمنان

سمنان - ایرنا - تامین شکر، برنج و گوشت قرمز گوسفندی، به نرخ تنظیم بازار از جمله وظایف جهاد کشاورزی است که این اقدام در سمنان به میزان ۳۲۴ تن شکر سفید و ۸۰ تن برنج برای مصارف خانوار با نرخ مصوب دولتی توزیع شد.

به گزارش ایرنا، گوشت قرمز گوسفندی گرم، شکر و برنج جزو کالاهای اساسی برای تهیه مواد غذایی خانوارها به شمار می‌رود که عرضه این اقلام به میزان کافی و نرخ تنظیم بازار مانند دیگر استان‌های کشور از مطالبه‌های مردم سمنان است و مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان روز یکشنبه درباره این مطالبه مردمی گفت: سهمیه جدید شکر و برنج برای توزیع در این استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد.

مسعود طاهریان افزود: ۳۲۴ تن شکر سفید و ۸۰ تن برنج برای مصارف خانوار با نرخ مصوب دولتی در مراکز خرید نقاط مختلف این استان در دست توزیع است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته برش شهرستانی تخصیص این سهمیه انجام و سهمیه هر شهرستان استان سمنان برای توزیع اعلام شد، ادامه داد: ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها این سهمیه را به فروشگاه‌ها واحدهای صنفی منتخب از طریق اتاق اصناف اعلام کردند و اکنون سهمیه برنج و شکر در دست توزیع است.

وی اظهار کرد: مباشران توزیع برنج و شکر به نرخ مصوب تنظیم بازار از طریق اتاق اصناف به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها معرفی می‌شوند و سپس ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مباشران را به اداره کل غله استان برای دریافت سهمیه کالاهای اساسی معرفی می‌کند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: هر یک کیلوگرم برنج توزیعی در این استان به قیمت مصوب ۳۵۰ هزار ریال و شکر فله هر یک کیلوگرم با قیمت مصوب ۴۲۵ هزار ریال توزیع می‌شود.

طاهریان تصریح کرد: سهمیه برنج و شکر به نرخ مصوب تنظیم بازار فقط برای مصارف خانوار سمنان است و خرید و فروش شکر کارخانجات این استان در سامانه بازارگاه در حال انجام است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

استان سمنان بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران از چهارمین استان با کمترین نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارها منتهی به شهریور ۱۴۰۲ به رده نوزدهم کمترین نرخ تورم سالانه کشور در شهریور ۱۴۰۳ سقوط کرد.

سمنان با ۳۵ و چهار دهم درصد نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارها منتهی به شهریور ۱۴۰۳ در بین ۳۱ استان کشور در رتبه نوزدهم قرار گرفت؛ جایگاهی که شهریور ۱۴۰۲ برای دیار دارالمرحمه چهارم کشور بود.

تحلیل داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه کشور منتهی به شهریور ۱۴۰۳ به میزان ۳۴ و ۲ دهم درصد بود که در مقایسه با ماه گذشته (مرداد ۱۴۰۳) ۶ دهم درصد کاهش داشت. این شاخص اقتصادی در سمنان یک و ۲ دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یکسال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.

میانگین نرخ تورم سالانه مربوط به شهریور ۱۴۰۲ در کشور ۴۶ و یک دهم درصد و در سمنان ۴۴ درصد و حدود ۲ و یک دهم درصد کمتر از میانگین کشوری بود و این استان در جایگاه چهارم قرار داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha