کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرند

ارومیه- ایرنا- اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان گفت: کشورهای توسعه یافته جنایات روی داده در سوریه ، غزه و لبنان را نادیده می گیرند.

به گزارش ایرنا، اسقف اعظم گریگور چیفت چیان شامگاه یکشنبه در مراسمی با عنوان " ناله ناقوس" که به مناسبت گرامیداشت شهدای غزه و سالگرد بمباران"کلیسای قدیس پرفیریوس" توسط رژیم صهیونیستی افزود: وای برمردمی که خود را توسعه یافته می دانند و درکشورهای مختلف جهان برای حیوانات خانگی ارزش قائلند اما در موررد غزه فکر نکرده و احساس مسوولیتی نمی کنند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز جای صلح و عدالت عوض شده است گفت: درحالیکه باید ابتدا عدالت و پس از آن صلح باشد و در کشور ایران در سایه رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری اول عدالت در اولویت قرار گرفته و پس از آن صلح وجود دارد.

اسقف اعظم چیفت چیان اظهارکرد: در قرن ۲۱ تعجب آورترین چیزی که دردنیا وجود دارد و باوجود پیشرفت هایی که در عرصه علم و دانش صورت گرفته "جنگ و مبارزه" است و کشورهایی که دست به جنگ و مبارزه می زنند نه تنها پیشرفته نیستند بلکه عقب مانده هستند.

اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان با اشاره به شهادت جمعی از مسیحیان سال گذشته در "کلیسای قدیس پرفیریوس" توسط رژیم صهیونیستی گفت: آنها با ویران کردن اماکن مذهبی نمی توانند باعث غیبت خدا از روح ما شوند خداوند در روح بشر است و با ویران کردن اماکن مذهبی از بین نمی رود.

کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرند

آذربایجان غربی شهدایی بی شماری از اقوام و ادیان مختلف تقدیم کرده است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم دراین مراسم اظهارکرد: این استان شهدای بی شماری اعم از مسیحی و مسلمان تقدیم دفاع مقدس کرده است.

سردار محمد حسین رجبی ادامه داد: وقتی می گوییم ایران یعنی همه اعم از هرقوم و نژاد ، مسیحی و مسلمان و ما همه در دفاع مقدس و برهه های مختلف تمام قد از حاکمیت، دین و کشورمان دفاع کرده ایم.

وی به شهدای جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: شهیدان جبهه مقاومت همانند شهیدان هنیه ، سنوار، زاهدی ، نیلفروشان و تمامی شهدا درراه دفاع از ملت فلسطبن مبارزه کردند.

سردار رجبی افزود: شهادت شهید "سنوار" سیلی محکمی به استکبار زد و مجاهدت را به همه نسل ها آموخت.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به شهدای کلیسای مقدس " پرفوریس" در فلسطین اشاره کرد و افزود: در همین کلیسا علاوه بر مسیحیان مسلمانانی که به آنجا پناه برده بودند به شهادت رسیدند و این جنایت نشان از خباثت رژیم صهیونیستی است.

سردار رجبی با اشاره به سخنان اسقف اعظم چیفت چیان افزود: ایشان گفتند ما همه باهم هستیم و بدون شک ذات این کشور در مقابل هر تهدید یکپارچگی و باهم بودن است چنانکه دردفاع مقدس آشوری و ارمنی و شیعه و سنی شهید دادند و اجازه ندادند وجبی از خاک جدا شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: اگر زمان جنگ موشکی به تهران شلیک می شد ما توان این را نداشتیم که با آن مقابله کنیم و جواب بدهیم اما امروز پدافند دشمن را در خاک خودش زمین گیر می کنیم و این ناشی از باهم بودن ماست.

کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرند

غزه تا همیشه تاریخ متعلق به فلسطین خواهدبود

کشیش کلیسای شرق اشور ارومیه نیز دراین مراسم اظهارکرد: وقتی کتابهای تاریخ را ورق زده و جنگ و جنایت هایی را مطالعه کرده و یا در فیلم ها می دیدیم تصور نمی کردیم چنین جنایاتی وجود داشته و توسط بشر صورت گرفته است جنایت هایی همانند جنایات تیمورلنگ، اسکندر مقدونی و یا صحنه هایی که در آن از سرهای بریده شده مناره درست می کردند هیچکدام از اینها قابل باور نبود.

کشیش داریاووش عزیزیان ادامه داد: برایمان غیرممکن بود که بشریت دست به چنین کاری بزند اما امروز می بینیم در جهانی که به اوج قله های علم و دانش رسیده و در هرثانیه اختراعی در آن صورت می گیرد این انسان متمدن دست به جنایت های بی شماری می زند.

وی ادامه داد: اگر نبود رشادت سردار سلیمانی اتفاقات بدتری در منطقه و جهان روی می داد.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه اظهارکرد: امروز باید برای آیندگان تاریخی بنویسم و بگوییم در عصری که شکوفایی علمی درآن صورت گرفته بود خیلی از خانه ها ویران شده و کودکان و زنان قتل عام می شدند.

کشیش عزیزیان افزود: غزه از اول غزه بوده و تا همیشه تاریخ غزه خواهد ماند و متعلق به فلسطین است.

کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرند

رژیم صهیونیستی ملتی را از حقوق انسانیش محروم کرده است

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی هم دراین مراسم اظهارکرد: رژیم صهیونیستی با جنایات خود ملتی را از حقوق انسانی خود محروم کرده است.

"شارلی انویه تکیه" ادامه داد: این رژیم با پشتیبانی استکبار جهانی دست به وحشیانه ترین جنایات زده و وحشی گری خود را به دنیا نشان داده است.

وی افزود: رژیم کودک کش صهیونیستی اقدام به کشتار یک ملت کرده و حتی به اماکنی چون بیمارستانها رحم نکرده و تاسیسات زیر بنایی و اماکن مذهبی همانند کلیساها و مساجد را هم هدف قرار داده است.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس افزود: یکی از بارزترین ویژگی های رژیم صهیونیستی کشتار و نسل کشی بوده و روسیاهی او در کشتار بیرحمانه باعث شده به او صفت کودک کش داده شود.

وی یادآورشد: مشکل این رژیم با کل بشریت است او با حمله به مساجد و کلیساها این را نشان داده است.

انویه ادامه داد: این رژیم جعلی با به شهادت رساندن ۵۰ هزار نفر از زنان و کودکان غزه و بی خانمان کردن مردم غزه خباثت خود را نشان داده است.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس یادآورشد: باید سازمان ملل با اعمال فشار به رژیم صهیونیستی درراستای حقوق ملت فلسطین عمل کند.

وی اظهارکرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری میدان غزه میدان غزه و اسراییل نیست میدان حق و باطل است.

انویه ادامه داد: ما حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام داشته و راه حل مشکل فلسطین تشکیل دولت فلسطین خواهد بود.

کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرند

راه مقاومت ادامه دارد

نماینده ارامنه شمالغرب کشور نیز گفت: عملیات وعده صادق ۲ نشان دادجمهوری اسلامی ایران درپاسخ به شرارت های دشمنان لحظه ای درنگ نخواهد کرد و در برابر زیاده خواهی ها و گستاخی های دشمنان خواهد ایستاد.

"آرا شاوارادیان" ادامه داد: ایران اسلامی برابر نص صریح قانون اساسی در تمامی شرایط حتی در شرایط سخت و حساس همانند دوران دفاع مقدس به دفاع از حقوق ملت های مظلوم پرداخته است.

وی ادامه داد: ما اهل جنگ افروزی نیستیم اما در دفاع ید طولانی داریم خون های ریخته شده خونهای کسانی هستند که در مکتب سردار سلیمانی راه پیموده اند.

شاواردیان ادامه داد: ما داغدار هستیم اما دشمنان نظام بدانند اقتدار ما از همین داغ ها سرچشمه می گیرد.

نماینده ارامنه شمالغرب کشور افزود: امروز باردیگر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان شدت گرفته و مسلمان و مسیحی از گزند او در امان نیستند.

وی با اشاره به حمله هوایی سال گذشته رژیم صهیونیستی به کلیسای مسیحیان در فلسطین گفت: اگرچه جنایات رژیم صهیوینیستی بر همگان آشکار است لذا یادآوری سالگرد بمباران این کلیسا این مهم را بیان می کند که در اقدامات رژیم صهیونیستی هیچ خط قرمز انسانی، بشر دوستانه و حقوقی وجود ندارد.

نماینده ارامنه شمالغرب ایران افزود: پیام ما به این رژیم صهیونیستی و دولتهای تروریستی این است هراندازه جنایات آنها بیشتر باشد به همان میزان با آنها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: ما مسیحیان ارامنه ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی یاد شهدای جبهه مقاومت را گرامی می داریم.

کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرند

به گزارش ایرنا، همچنین دراین مراسم از تعدادی از آزادگان، جانبازان و خانواده شهدای مسیحی تجلیل شد.

کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرند

کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرند

کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرندبراساس این گزارش درآغاز این مراسم "الهوردی" رییس انجمن آشوریان ارومیه به دعا پرداخته و حاضران به احترام شهدای کلیسای مسیحیان و همچنین شهدای غزه و لبنان به پا خاسته و ادای احترام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha