۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85634594
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آمادگی ۱۴۱ اسب برای پیکار پاییزه گنبدکاووس

۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85634594
آمادگی ۱۴۱ اسب برای پیکار پاییزه گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- موسم جدید مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس از پنجشنبه هفته جاری (سوم آبان) در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی باحضور چندین هزار علاقمند به این رشته ورزشی آغاز شود و ۱۴۱ اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» آماده شروع این مسابقات هستند.

رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شروع رسمی مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان از پنجشنبه و جمعه هفته جاری خبر داد و گفت: برای هفته نخست این رخداد ورزشی ۱۴۱ سر اسب توسط مالکان نام نویسی شدند.

ذکریا فرامرزی افزود: اسب‌های نام نویسی شده که از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» هستند، در ۱۴ کورس هزار متری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برای ۲ روز هفته نخست این رخداد ورزشی ۳۰ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است که به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر (اول تا ششم) پرداخت خواهد شد.

چشم‌براهی ۱۴۱ اسب برای پیکار پاییزه گنبدکاووس

رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: در روز نخست هفته اول مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان ۷۱ سر اسب نام نویسی شدند که روز پنجشنبه در هفت دور هزار متری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: جایزه نقدی پیش بینی شده برای مالکان، مربیان و چابکسواران برتر روز اول هفته نخست این مسابقات مبلغ ۱۳ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال است.

فرامرزی اضافه کرد: برای روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس هم ۷۰ سر اسب از سوی مالکان آنها نام نویسی شدند.

به گفته وی، روز دوم هفته نخست این مسابقات هم روز جمعه چهارم آبان در هفت کورس هزار متری برگزار خواهد شد.

رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: جوایز نقدی پیش بینی شده برای روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان ۱۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال است.

فرامرزی گفت: مجموعه هیات سوارکاری گنبدکاووس با فراهم کردن مقدمات و تمهیدات لازم، آمادگی کامل برای شروع فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان را باحضور علاقمندان به این رشته ورزشی دارد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha