۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85635164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان به معاف شدن همه کارگاه‌های صنایع دستی از مالیات اشاره کرد و گفت: سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی زنجانی پرداخت شد که رخدادی مهم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش نادری شامگاه دوشنبه در آیین بزرگداشت چاقوی‌ زنجان، افزود: این میزان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شد که تحولاتی را به وجود آورد

این مسوول با تاکید بر اینکه این اداره کل حمایت از صنایع دستی به ویژه صنعتگران چاقوسازی در استان را مورد توجه قرار داده است، گفت: تلاش می شود این حوزه بیش از گذشته رونق گیرد.

به گفته نادری، از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ نفر از فعالان این حوزه مشمول بیمه هنرمندان صنایع دستی شده اند.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی از محل کمک دولت و مابقی به صورت خویش فرمایی پرداخت می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در این مراسم، گفت: همه مشاغل حوزه چاقو از بسته‌بندی تا تولیدکننده به عنوان حرفه‌ چاقوسازی معرفی شده‌اند.

محمدرضا انصاری افزود: اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای استان به عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی کشور میزبان برگزاری رویداد مسابقات آزاد مهارت در رشته چاقوسازی بوده است.

وی زنجان را جزو ۱۱ شهر جهانی در حوزه صنایع دستی برشمرد و گفت: افتخار برگزاری مسابقات ملی ملیله را در استان زنجان داریم که شرکت‌کنندگانی از استان‌های چهار محال و بختیاری، خراسان، اصفهان و استان‌های هم‌جوار حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha