قهرمانان اینگونه می‌میرند

تهران- ایرنا- پس از گذشت یک هفته از شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اهالی نوار غزه با عبارت «قهرمانان اینگونه می‌میرند» یاد او را زنده نگه‌داشتند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت که شهید یحیی سنوار در ویدئو منتشر شده از آخرین لحظات عمرش، تصویر مردی با چهره پوشیده و جراحت عمیق را در تاریخ ثبت کرد که در خانه‌ای ویران شده در اثر بمباران در تلاش است تا با چوب دستی‌اش، پهپادی را که درحال فیلمبرداری از او بود سرنگون کند؛ صحنه‌ای که باعث ایجاد احساس غرور و عزت در فلسطینی‌ها شده است.

«قهرمانان اینگونه می‌میرند»؛ اهالی غزه با این جمله، مردی ۶۱ ساله در این باریکه را توصیف کردند که آخرین لحظات زندگی خود را به عنوان رهبر جنبش حماس در میدان نبرد سپری کرد و سعی می‌کرد با استفاده از چوبی که در دستش بود، پهپاد دشمن صهیونیستی را سرنگون کند.

برپایه این گزارش، یحیی سنوار از نظر برخی دیگر از اهالی غزه الگویی برای نسل‌های آینده شده است.

در همین زمینه، «عادل رجب» پدر ۶۰ ساله ۲ فرزند در غزه، گفت: سنوار با پوشیدن جلیقه نظامی و درگیری با (استفاده از) بمب، تفنگ و چوب، جان باخت، یک قهرمان اینگونه می‌میرد.

«علی» یک راننده تاکسی ۳۰ ساله در غزه نیز در این باره می گوید: از دیروز ۳۰ بار این فیلم را دیدم؛ هیچ راهی بهتر از این برای مردن وجود ندارد.

وی افزود: این ویدئو را به صورت روزانه پخش می‌کنم تا فرزندانم آن را ببینند و انشاالله نوه‌هایم نیز در آینده آن را تماشا می‌کنند.

در شبکه‌های مجازی نیز فلسطینی‌ها سخنان سنوار را در سخنرانی‌های قبلی‌اش منتشر کردند که در آن گفته بود ترجیح می‌دهد به دست اسرائیل به شهادت برسد تا اینکه در اثر حمله قلبی یا تصادف رانندگی بمیرد.

سنوار در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود: بزرگترین هدیه‌ای که دشمن اشغالگر می‌تواند به من بدهد این است که من را ترور کند و به دست دشمنان با شهادت به درگاه پروردگار متعال بروم.

«رشا» (۴۲ ساله)، مادر چهار فرزند آواره در غزه می‌گوید: گفتند که او در یک تونل، مخفی و برای حفظ جانش از اسرای اسرائیلی استفاده شده است.

قهرمانان اینگونه می‌میرند

وی افزود: رهبران اینگونه و با تفنگ در دست می‌میرند. من به عنوان یک رهبر سنوار را قبول داشتم و امروز به عنوان یک شهید به او افتخار می کنم.

«رجب» نیز دیگر فلسطینی در غزه است که که نحوه شهادت سنوار را ستوده و آن را قهرمانانه می‌داند.

وی در این باره می گوید: نحوه جان باختن او باعث شده است که من به او و خودم به عنوان یک فلسطینی افتخار کنم.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به شهادت رسانده‌ است.

در همین راستا، «خلیل الحیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود و بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha