سفر واعظی به استانهای مازندران و گلستان

تهران-ایرنا- سفر سه روزه «محمود واعظی» رییس دفتر رییس‌جمهوری به استان‌های مازندران و گلستان از روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ با هدف شرکت در مراسم افتتاح طرح‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و عمرانی، نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و حضور در جلسات شورای اداری این دو استان صورت گرفت.

واعظی یکی از اهداف سفر خود به مازندران را بررسی مقدمات سفر آینده «حسن روحانی» رییس جهموری به این استان عنوان کرد. وی در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان این استان نیز اظهارداشت: وحدت و انسجام کلید عبور از مشکلات در شرایط تحریم‌های ظالمانه است.

رییس دفتر رییس جمهوری ۱۷ بهمن ماه واحد سورتینگ و بسته بندی برنج، پایانه صادرات برنج آمل به همراه آزمایشگاه و ساختمان اداری و همچنین باجه بانک کشاورزی در مرکز بین المللی تجارت برنج مازندران در آمل را افتتاح کرد.

وی در این روز همچنین ۸۵ طرح حوزه کشاورزی استان مازندران را به صورت همزمان افتتاح کرد و پس از مراسم افتتاح این طرح ها که در گلخانه هیدروپونیک شهرستان آمل و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: دولت به دنبال تامین امنیت شغلی کارگران است و معتقدیم افراد شاغل در بنگاه‌های اقتصادی نباید نگران قراردادهای سالیانه خود باشند. همچنین واعظی در این روز از پایانه محصولات کشاورزی مازندران (روماک) در شهرستان جویبار بازدید کرد.

یکی از مهمترین بخش های این سفر اعلام خبر نجات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از خطر ورشکستگی بود، شرکتی که به عنوان بزرگ‎ترین واحد صنعتی تولید کاغذ ایران از حدود پنج سال با مشکلات مالی و کمبود مواد اولیه مواجه بود و سرانجام با تزریق سرمایه ۴۸۰ میلیارد تومانی براساس دستور رییس جمهوری و مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، این واحد صنعتی از ورشکستگی و تجدید در ارزیابی سرمایه نجات یافت.

واعظی پس از افتتاح طرح های مختلف، از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید و در جشن این واحد صنعتی، شرکت کرد.

www.irna.ir/news/۸۳۶۶۳۷۲۷/

علاوه بر افتتاح و بهره برداری از طرح های عمرانی واعظی در این سفر در جلسه شورای اداری مازندران شرکت کرد در این جلسه استاندار مازندران «رقیه صفری» را به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری این استان منصوب کرد این حکم با حضور محمود واعظی به وی داده شد.

شامگاه ۱۷بهمن، واعظی بخش نئوپان کارخانه نکاچوب در شهرستان میاندرود استان مازندران را افتتاح کرد. وی در این سفر به عنوان یک خبر مهم و خوشحال کننده به مردم مازندران، گفت که منطقه آزاد مازندران در مجلس دهم نهایی می شود.

رییس دفتر رییس جمهوری پس از مازندران ۱۸ بهمن  ۱۳۹۸ سفر دو روزه خود به استان گلستان را آغاز و در این سفر ۲۵۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان را افتتاح کرد ساخت آنها کلید خورد. وی همچنین در مراسم بهره‌برداری از دو مرحله زنجیره تولید تخم مرغ در شهرستان مرزی گنبدکاووس شرکت کرد.

همچنین با حضور واعظی در این روز در شهرستان سیل زده آق قلا در استان گلستان ۱۱۴ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی با ۹۲۵ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۱۱۶ نفر بهره برداری و ساخت شهربازی مدرن گرگان نیز آغاز شد.

وی در جریان این سفر از خانواده دکتر سیاوش مقصودلو از جان‌باختگان سانحه هوایی پرواز اوکراین نیز دلجویی کرد.

واعظی در ادامه با حضور در نشست شورای اداری گلستان علاوه بر شرکت در مراسم بهره برداری متمرکز و آغاز ساخت  ۲ هزار و ۵۳۲ طرح عمرانی و اقتصادی اشتغال‌زا با افزون بر ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان گفت: وعده‌های رییس جمهوری به مردم این استان تا پایان دولت دوازدهم محقق می شود.

برچسب‌ها

اخبار پرونده