۱ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۲۱
کد خبر: 30726051
T T
۰ نفر

معاون فرماندار سنندج با اشاره به اين كلام حضرت امام خميني (ره ) كه 'صلاح و فساد جامعه در گرو صلاح و فساد زنان است'، گفت: رشد و توسعه جامعه اسلامي متاثر از جايگاه و كاركرد زن در جامعه است و برنامه هاي جامعه بايد با لحاظ نمودن پتانسيل هاي آنان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیژن زندیه روز پنجشنبه در جلسه كارگروه بانوان شهرستان سنندج، مهمترین هدف و سیاست كاری این كار گروه را مقابله با معضلات و آسیب های اجتماعی حوزه بانوان، ارتقاء سطح سلامت و تندرستی بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نشاط در خانواده و مشاركت پذیری زنان در جامعه ذكر نمود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سنندج افزود: از ابتدای سال جاری تاكنون هشت جلسه كارگروه بانوان و سه جلسه با هدف برنامه ریزی برای اجرای طرح آموزش دختران روستایی برگزار شده است.

وی به تشریح مهمترین اقدامات صورت گرفته در این كار گروه پرداخت و افزود: برگزاری جشنواره غذای سالم، برگزاری كارگاه های آموزشی متعدد از جمله دوره های پیگیری و مقابله با بیماری های ایدز و بیماری های رایج بانوان، دوره مهارت برقراری ارتباط با همسر، مقابله با مواد روان گردان و دوره آموزشی فلسفه حجاب از مهمترین اقدامات كارگروه بانوان در سال 90 است.

زندیه افزود: چاپ فصلنامه ویژه بانوان، تهیه شناسنامه آماری بانوان شهرستان و تهیه طرح پژوهشی جامعی در زمینه شناسائی مسائل و مشكلات بانوان شاغل در شهرستان سنندج از مهمترین طرح ها و برنامه های در دست اقدام این كار گروه است.

533/7346