۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۲۱
کد خبر: 30755135
T T
۰ نفر

كاشان-مشكلات روستاييان بخش نياسر كاشان، روز يكشنبه با حضور معاون استاندار و فرماندار ويژه اين شهرستان و برخي از مسوولان دستگاه هاي اجرايي مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، 'علیرضا جوادی' برای برطرف كردن مشكلات مردم از وضعیت روستاهای 'حسنارود'، 'علوی'، 'باریكرسف'، 'غیاث آباد'، 'اسحق آباد' و 'نشلج' بخش نیاسر نیز دیدن كرد.

فرماندار ویژه كاشان در این سفر یك روزه، از نزدیك با ساكنان این روستاها دیدار و مصوبات محقق نشده سفرهای فرماندار پیشین را مورد رسیدگی قرار داد.

جوادی، در جمع روستاییان بخش نیاسر گفت: اعتبارات بنیاد مسكن انقلاب اسلامی برای آسفالت معابر روستایی محدود است، به همین منظور و با توجه به وجود 54 روستا در این شهرستان، اعتبار این اداره سالانه به صورت گردشی و به نوبت بین چند روستا توزیع می شود.

وی، در مورد مشكل كم آبی موجود در برخی از روستاهای این بخش نیز اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، هفت میلیارد و 500 میلیون ریال برای احداث مجتمع آبرسانی نیاسر اختصاص یافته است.

وی، با اشاره به اینكه بهره برداری از این مجتمع به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: مقرر شده تا با انتقال آب زاینده رود از طریق این مجتمع، مشكلات شش روستای كم آب بخش نیاسر برطرف شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه كاشان، ابراز امیدواری كرد: تا پایان سال 91، این مجتمع به بهره برداری برسد.

جوادی، در مورد بهسازی و احداث كانال های آبیاری كشاورزی در روستاها نیز گفت: امسال اعتباری برای اجرای این طرح ها، اختصاص نیافته اما اداره جهاد كشاورزی برای لوله گذاری چاهها و قنوات با مشكل كمبود اعتبار روبرو نیست.

وی، به مشكل تلفن مشتركین روستای غیاث آباد نیز اشاره كرد و اظهار داشت: این روستا براساس تقسیمات كشوری در محدوده دو استان اصفهان و مركزی واقع شده و تلفن بخشی از ساكنان روستا زیر نظر مخابرات اصفهان و بخشی دیگر زیر نظر استان مركزی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه كاشان تاكید كرد: پیگیری های بسیاری برای انتقال تمامی خطوط تلفن مشتركین این روستا به مخابرات استان اصفهان انجام شده اما متاسفانه تاكنون، نتیجه مورد نظر محقق نشده است.

جوادی همچنین، در مورد احداث سالن های ورزشی در روستاهای زیر یكهزار نفر جمعیت نیز گفت: احداث سالن های ورزشی با اعتبارات دولت در روستاهایی با جمعیت كم، نه تنها جنبه قانونی ندارد بلكه به صرفه نیز نیست.

روشنایی معابر روستایی، واگذاری زمین به جوانان، سنددار كردن منازل مسكونی و مزارع، احداث مخازن ذخیره آب كشاورزی، احداث معابر و آسفالت آنها و مرمت و لایروبی قنوات از دیگر مشكلاتی بود كه توسط دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش نیاسر بیان شد.

فرماندار كاشان همچنین، خواستار پیگیری مسایل و مشكلات مردم این روستاها از سوی مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان شد.

بخش نیاسر از توابع شهرستان كاشان، با دارا بودن حدود 10 هزار نفر جمعیت دارای 15 روستا و یك شهر است.

1724/7428