۱۳ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7967890
T T
۰ نفر
بازتاب راهپیمایی مردم ایران در روز جهانی قدس در رسانه های مالزی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/13 سیاسی.قدس 89.مالزی.بازتاب کوالالامپور- رسانه ها و مطبوعات مالزی روزشنبه با انعکاس وسیع اخبار مربوط به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس درایران،تاکید کردند که مردم ایران در روز قدس امسال نیز با فریادی رسا انزجار خود از صهیونیست ها را اعلام کردند.
به گزارش ایرنا ازمالزی، خبرگزاری غیرمتعهدها، با انتشار اخبار مربوط به راهپیمایی با شکوه مردم ایران در روز جهانی قدس به ویژه در تهران،نوشت: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران که سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران بود، گفت که رژیم صهیونیستی، نماد نژاد پرستی است.
این خبرگزاری با اشاره به حضور انبوه راهپیمایان درتهران، نوشت: صدها هزار تن از مردم تهران با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل، این رژیم را دشمن خدا و بشریت معرفی کردند.
این خبرگزاری درادامه به نقل از رییس جمهوری، نوشت: همه در خطر هستند و رژیم صهیونیستی کرامت و فرهنگ ملت ها در جهان را برای بقا و پیروزی خود به نابودی می کشاند.
خبرگزاری غیرمتعهدها در ادامه گزارش خود آورده است : تظاهرات ضد صهیونیستی به نشانه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در سراسر کشور ایران برگزار شد.
پایگاه خبری مالزیا اینسایدر نیز این بخش ازسخنان رییس جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد که وی از فلسطینیان خواسته بود که مبارزه خود علیه رژیم صهیونیستی را ادامه دهند.
این پایگاه خبری می افزاید: احمدی نژاد ضمن انتقاد از برخی رهبران کشورهای مسلمان به دلیل عدم حمایت از فلسطینی ها در مبارزات خود در برابر اسرائیل، از رهبران کشورهای خاورمیانه خواست تا دربرابراسرائیل متحد شوند.
مالزیا اینسایدر درادامه می افزاید: به عقیده ایرانیان، مساله فلسطین نمی تواند از طریق مذاکره با دشمنان ملت فلسطین حل و فصل شود،;160#مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تنها راه نجات فلسطین بوده و مذاکرات کنونی تنها به دنبال پایان دادن به مبارزات فلسطینی هاست و این بار نیز شکست خواهد خورد.
روزنامه استار چاپ کوالالامپور نیز با انتشار خبر حضور با شکوه مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، نوشت: روز قدس روزی است که آیت الله (امام ) خمینی (ره ) بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران آن را تعیین کرد و در 30 سال گذشته راهپیمایی های گسترده ای به این مناسبت برگزار می شود.
این روزنامه درادامه گزارش خود آورده است: در;160#روز قدس که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است به حمایت از مردم فلسطین و برعلیه اسرائیل راهپیمایی برگزار می شود.
روزنامه استار در ادامه می نویسد: در راهپیمایی گسترده روز قدس، زنان همراه با کودکان خردسال و دیگر مردم در گروههای بسیاری در خیابان های مرکزی شهرهای ایران شعار مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) نیز در خبری به برگزاری راهپیمایی روز قدس درایران اشاره کرد و نوشت که صدها هزار تن از مردم ایران در روز قدس مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از این کشور اعلام کردند.
آساق 335** 1569** ** 1064 شماره 043 ساعت 11:37 تمام
۰ نفر