۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7995552
T T
۰ نفر
مخالفت مردم آمریکا با ادامه دخالت های کاخ سفید در مصر ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/27 سیاسی.آمریکا.مصر.نظر سنجی تهران - نظرسنجی انجام شده توسط شبکه تلوزیونی سی بی اس نشان می دهد دست کم 67 درصد از آمریکاییها پایان دخالت های کاخ سفید در مصر را خواستارند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، این شبکه خبری امروز (چهارشنبه ) اعلام کرد،همزمان با سرنگونی حسنی مبارک که مورد حمایت ایالات متحده بود، از هر سه آمریکایی، دو نفر خواهان عدم دخالت کشورشان در امور داخلی مصر هستند.
تنها 26 درصد از پرسش شوندگان معتقدند آمریکا باید در مصر حضور داشته باشد و به این کشور برای دستیابی به مردمسالاری کمک کند.
در همین حال و در مقابل این پرسش که آیا مصر در یک سال آینده به کشوری مردمسالار تبدیل خواهد شد، شکافی آشکار میان پاسخ دهندگان وجود داشت. 45 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی این اتفاق را احتمالا ممکن و هفت درصد حتمی دانستند. در مقابل، 41 درصد هم آن را نامحتمل یا ناممکن خواندند.
براساس نتایج حاصل از این نظر سنجی،42 درصد از مردم آمریکا با توجه به دوستی ایالات متحده و حسنی مبارک، سقوط دیکتاتور پیشین مصر را تاحدی مایه نگرانی آمریکا برشمردند و 27 درصد هم آن را کاملا نگران کننده دانستند.
تنها 28 درصد از پاسخ دهندگان در این باره احساس نگرانی نمی کردند.
همچنین در این نظرسنجی، 43 درصد از پاسخ دهندگان گفتند با تحولات مصر، نسبت به آینده کل منطقه خوشبین شده اند؟ 38 درصد هم گفتند که رویدادهای مصر آنها را نسبت به آینده منطقه بدبین کرده است.
بیش از سه چهارم شرکت کنندگان در نظرسنجی سی بی اس بر این باورند که قیام مردم مصر احتمالا به کشورهای دیگر هم گسترش خواهد یافت.
صویر9163** ** 1701 شماره 105 ساعت 15:32 تمام
۰ نفر