۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۱۱
کد خبر: 80169047
T T
۰ نفر

سرقت از منازل در زنجان 36درصد كاهش يافت

۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۱۱
کد خبر: 80169047
سرقت از منازل در زنجان 36درصد كاهش يافت

زنجان - رييس پليس آگاهي استان زنجان با بيان اينكه مردم بايد هشدارهاي پليسي را در پيشگيري از سرقت جدي بگيرند، از كاهش 36 درصدي سرقت از منازل در اين استان خبرداد.

سرهنگ مصطفی طلوعی روز چهارشنبه بابیان این مطلب افزود: طی دو ماهه اول سال جاری با تلاش پلیس و اجرای طرح های مختلف پیشگیری از سرقت و همكاری خوب شهروندان شاهد كاهش این میزان از وقوع سرقت از منازل در استان بودیم.

وی ادامه داد: درپی وقوع چندین فقره سرقت از منازل با شیوه و شگرد تخریب با دیلم در شهرستان ابهر موضوع به صورت ویژه در دستور كار كاراگاهان پلیس قرار گرفت.

طلوعی یادآورشد:در اكثر سرقت ها سارقان با شكستن پنجره و درب اقدام به سرقت كرده و اموال با ارزش را به سرقت می بردند.

وی تصریح كرد: با كار اطلاعاتی و تلاش چند روز كاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان ابهر یك فرد سابقه دار در این زمینه شناسایی و در یك اقدام ضربتی دستگیر شد.

طلوعی تاكید كرد: این متهم دستگیر شده در بازجویی اولیه خود را بی گناه اعلام و از دست داشتن در هر گونه سرقتی اظهار بی اطلاعی می كرد كه با ارائه مدارك و مستندات قانونی لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: این سارق حرفه ایی در برابر مستندات پلیس به شش فقره سرقت از منازل اعتراف كرد.

وی همچنین از دستگیری دو سارق دیگر منزل در زنجان خبر داد و افزود: این متهمان نیز پس از دستگیری به سرقت از منازل در زنجان اعتراف كردند.

سرهنگ طلوعی از مردم استان خواست، در راستای پیشگیری از سرقت منزل به توصیه های پلیس توجه كرده و نكات ذیل را رعایت كنند.

- تا حد امكان از خالی گذاشتن منزل خودداری كنید.

- برای اطمینان بیشتر بر روی دیوارها، كلیه پنجره ها و نقاط مختلف قابل نفوذ مانند نورگیر ، پاسیو و ... حفاظ محكم و مقاوم نصب كنید.

- در صورت تغییر مكان سكونت توپی قفل درب های ورودی را تعویض كنید.

- از باز گذاشتن درب ورودی منزل در طول شبانه روز خودداری كنید.

- دقت كنیم حتی برای یكبار هم كلید را بر روی قفل در ورودی جای نگذاریم.

سرهنگ طلوعی ادامه داد: قفل درب ورودی را به نحوی نصب كنیم كه قسمت توپی آن هم سطح بدنه باشد یا اینكه لوله ای را كه طول آن كوتاه تر از طول كلید باشد به دور آن جوش دهیم و با این كار مانع از سرقت منزل خود به روش توپی زنی خواهیم شد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان افزود: شماره سریال لوازم برقی و با ارزش منزلتان را یادداشت و در جای مطمئن نگهداری كنید تا در هنگام بروز سرقت ، پس از كشف تحویل آنها به شما با سهولت انجام شود و حتی الامكان درب های ورودی و داخلی منزل را به سیستم هشدار دهنده مجهز كنید و از نگهداری وجوه نقد و اشیاء قیمتی در منزل بپرهیزید.

596/522