خراسان شمالي چهره انتخاباتي تري به خود گرفت

بجنورد - با آغاز فصل تبليغات نامزدهاي انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، استان خراسان شمالي چهره انتخاباتي تري به خود گرفت.

به گزارش ایرنا این در حالی بود كه با وجود گذشت حدود 16 روز از فعالیت تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری، چنان كه انتظار می رفت این استان فضای انتخاباتی را تجربه نكرده بود.

اكنون با ورود حدود پنج هزار و 71 نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی به گردونه رقابت های انتخاباتی در خراسان شمالی، این استان چهره عوض كرده و شور و حال انتخاباتی شوراها، حتی ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری را نیز به تحرك واداشته است.

از سویی با توجه به اعلام سفر سه نامزد ریاست جمهوری به این استان در هفته آینده، انتظار می رود كه در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، رقابت ها در این حیطه نیز رنگ جدی تری به خود بگیرد.

براساس گزارش دریافتی ایرنا از ستادهای مركزی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان خراسان شمالی سفر انتخاباتی 'محمدباقر قالیباف، حسن روحانی و سعید جلیلی' از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به این استان قطعی شده و رایزنی برای سفر 'علی اكبر ولایتی' نیز از سوی ستاد در حال انجام است.

با سفر انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی پیش بینی می شود تنور تبلیغات انتخاباتی بیش از گذشته گرم شده و تحقق حماسه سیاسی مد نظر رهبر معظم انقلاب در این استان عینیت پیدا كند.

جانشین رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: با آغاز تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی به دلیل فراگیری آنها در مناطق شهری و روستایی تحرك خوبی از لحاظ تبلیغاتی در استان ایجاد شده است.

'ابوالحسن وحیدی' در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار امیدواری كرد: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در این فضا با رعایت قانون بستر را برای رقابت های سالم انتخاباتی و حضور حداكثری مردم استان در انتخابات فراهم كنند.

وی اضافه كرد: تاكنون فضای تبلیغات انتخاباتی به صورت قانونمند بوده و مشكل خاصی از لحاظ امنیتی وجود نداشته و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خراسان شمالی نیز گفت: نامزدهای شورای اسلامی باید قانون را در فعالیت های تبلیغاتی خود رعایت كنند.

'محمد اكبرزاده' در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: هیات نظارت بر فعالیت تبلیغاتی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت داشته و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد كرد.

وی اضافه كرد: اگر روند فعالیت تبلیغات غیرقانونی نامزدها تداوم داشته باشد، هیات نظارت می تواند در مابین كار نیز صلاحیت نامزدها را بررسی و آنان را رد كند.

وی از نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان خواست تا قانون را در فعالیت های انتخاباتی رعایت كرده و در چارچوب قانونی به فعالیت تبلیغاتی خود ادامه داده و با پرهیز از ایجاد مسائل حاشیه ای برنامه های خود را به مردم اعلام كنند.

شهردار بجنورد نیز گفت: برای فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ریاست جمهوری یكهزار فضا در سطح شهر به صورت كارتون پلاست ساماندهی شده است.

'كیوان د‍ژهوت' در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: نامزدها و طرفداران آنان باید پوسترها و تراكت های تبلیغاتی را در فضاهای تعیین شده نصب كرده و از نصب تراكت های تبلیغاتی در خارج از فضای پیش بینی شده، پرهیز كنند.

وی اضافه كرد: قانونمداری نامزدها و طرفداران آنان در پایبندی به قانون و ضوابط عینیت یافته و بر مردم معلوم می شود و یقینا فعالیت غیرقانونی نمی تواند توجه مردم را جلب كند. ك/4

2712/626