۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۰۹
کد خبر: 80691412
T T
۰ نفر
نماينده حامي جليلي: انصراف حداد عادل اقدامي انقلابي بود

بجنورد - نماينده حامي سعيد جليلي از نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: انصراف 'حداد عادل' از ادامه نامزدي در رقابت هاي انتخاباتي كه به نفع نامزدهاي اصولگرايان صورت گرفت، اقدامي مناسب و انقلابي بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'مرتضی آقاتهرانی' عصر دوشنبه در جمع هواداران جلیلی در مسجد انقلاب بجنورد اظهار كرد: حداد عادل پایبند به اصولگرایی است و از جمله نامزدهایی بود كه موضع گیری بسیار شفافی با فتنه سال 88 داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سعید جلیلی كه مورد حمایت جبهه پایداری و شخص آیت الله مصباح یزدی قرار دارد، در بین هفت نامزد باقی مانده اصلح از همه است و دلیل گرایش جبهه پایداری به وی نیز همین بوده است.

مرتضی آقاتهرانی افزود: تمام نامزدهای انتخاباتی كه در گردونه رقابت ها حاضرند، افرادی خوب و مورد تایید شورای نگهبانند، ولی شورای نگهبان صلاحیت ها را براساس كف تایید كرده است.

وی اظهار كرد: حال وظیفه ما به عنوان رای دهندگان است كه با ویژگی های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرد اصلح را از بین نامزدهای انتخابات گزینش كرده و به وی رای دهیم.

نماینده حامی جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به عنوان مسلمان معتقد براساس اختیار رای می دهیم و چون در رای دادن ما اجباری در كار نیست نسبت به تك تك آرایی كه می دهیم، مسوول هستیم.

آقاتهرانی افزود: اگر ما به فردی رای بدهیم كه اصلح نباشد، باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم و این طور نیست كه ما رای بدهیم و كار تمام شود.

وی اضافه كرد: ما باید در مسایل سیاسی از ولی فقیه اطاعت كنیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی شرایط نامزد اصلح را بیان كرده و ما از بین نامزدهای تایید صلاحیت شده باید یك نفر را كه اصلح است، انتخاب كنیم.

وی یكی از مهم ترین ویژگی نامزد اصلح را به زعم خود موضع گیری شفاف پیرامون فتنه سال 88 دانست و گفت: باید ببینیم زمانی كه آقا فرمودند خواص و مسوولان در مورد فتنه 88 موضع گیری كنند؛ چه كسی ندای رهبری را شنید و به آن عمل كرد و در این صورت می توانیم فرد اصلح را از بین نامزدها پیدا كنیم.

آقاتهرانی افزود: سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری در مورد فتنه 88 رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را لبیك گفته و موضع گیری شفافی نسبت به فتنه داشت.

وی ساده زیستی را از ویژگی های دیگر نامزد مورد حمایت خود اعلام و اظهار كرد: این نامزد انتخاباتی كه با پراید رفت و آمد می كند، برای تبلیغات انتخاباتی خود هیچ هزینه ای نكرده و حتی حاضر نشده از دو میلیون تومان پس اندازش نیز برای این كار استفاده كند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جلیلی در قبال درخواست كمك مالی یكی از ستادهای تبلیغاتی خود اعلام كرده كه پولی برای كمك ندارد و اگر قرار است رایگان تبلیغ كنند، فعالیت داشته باشند و گرنه می توانند تبلیغات را تعطیل كنند.

آقاتهرانی افزود: این فردی كه در خرج مال خودش اینقدر مسایل را رعایت می كند، قطعا در هزینه كرد بیت المال دقت بیشتری خواهد داشت و از مال مردم حفاظت می كند.

وی در مورد گرایش جلیلی به آنچه كه 'گروه انحرافی' خواند، اظهار كرد: ایشان هیچ ارتباطی با گروه موسوم به انحرافی نداشته و همواره از این گروه تبری جسته است.

وی با طرح این سووال كه ما باید از كجا بدانیم كه جلیلی تا آخر دولت احتمالی ویژگی فعلی را داشته باشد، گفت: به هر حال فردی را كه آیت الله مصباح یزدی كه رهبر معظم انقلاب ایشان را جایگزین خوبی برای علامه مطهری نامیدند و با توجه به اینكه ایشان اسلام شناس زبده ای نیز هست، قطعا این مسایل را توجه داشته كه جلیلی را به عنوان اصلح معرفی كرده است.

آقاتهرانی در این نشست انتخاباتی به فعالان ستاد تبلیغاتی جلیلی توصیه كرد تا با ستادهای دیگر نامزدهای انتخاباتی رابطه دوستانه ای داشته باشند و از هر گونه توهین و تخریب نسبت به سایر نامزدها پرهیز كنند.

وی گفت: تمام هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری افراد خوب، صالح و مومنی هستند و ما باید فرد اصلح را انتخاب كنیم.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنانش اظهار كرد: امروز باید دغدغه اصلی ما مشاركت گسترده و خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد باشد، چرا كه هر چه مشاركت بیشتر باشد، دشمنان نظام عقب نشینی بیشتری خواهند داشت.

آقاتهرانی افزود: اگر میزان مشاركت ما در انتخابات 24 خرداد كمتر از سوم تیرماه سال 88 باشد در این بخش آمریكا خوشحال می شود و فشار بیشتری را بر ما وارد می كند.

وی اضافه كرد: اگر مشاركت ما بیشتر از سال 88 و انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری باشد، سران آمریكا از موضع فعلی خود عقب نشینی می كنند و چه بسا همانند سال 88 نامه ای از روی عجز به رهبر انقلاب نوشته و درخواست مذاكره را مطرح كنند.

نماینده حامی جلیلی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر فتنه سال 88 ایجاد نمی شد و فتنه گران به آمریكا خط نمی دادند، امروز آمریكا قلدری نمی كرد.

در پایان این آیین علت حضور نیافتن جلیلی در استان خراسان شمالی، علی رغم اعلام قبلی و تبلیغات رسانه ای از سوی ستاد وی ضبط برنامه تلویزیونی اعلام شد.

بنابر اعلام صورت گرفته قرار بود این نامزد انتخاباتی به علت عدم حضورش در جمع هواداران خود در استان خراسان شمالی از آنان به صورت تلفنی عذرخواهی كند، ولی به دلیل طولانی شدن زمان برقراری ارتباط، مردم حاضر جلسه را ترك كردند. ك/2

2712/626/1436