نماینده تهران : جریان امتداد، راه شهید رییسی را  ادامه می‌دهد

دزفول-ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی گفت: جریان امتداد، راه شهید رییسی را در خدمت رسانی به جامعه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا "علی خضریان" روز جمعه در نشست بررسی شاخصه‌های نامزد اصلح در ستاد مرکزی سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دزفول افزود: جریان امتداد، جریان مسوولانی است که هرگز نگفتند ما کاره‌ای نیستیم همانطور که جلوی بحران جان باختن روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا را گرفتند و ساخت مسکن را در کشور دوباره کلید زدند.

وی با اشاره به وصل شدن میدان و دیپلماسی و باز شدن گره‌های کور ارتباطات منطقه‌ای در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی ادامه داد: اجرای رتبه بندی معلمان، افزایش پزشکان در نقاط محروم، کاهش تورم، مقابله با نقدینگی، پرداخت مسوولیت‌های اجتماعی نفت به خوزستان و پایان طرح‌های نیمه تمام از اقدامات دولت شهید آیت الله رییسی بودند که باید برای مردم تبیین شوند.

نامزدی که در جبهه انقلاب مقبولیت کمتری داشته باشد کنار می‌رود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم انتخاب نامزدی که به مبانی انقلاب نزدیک‌تر است، اظهار کرد: میزان مقبولیت نامزدهای جبهه انقلاب در روزهای منتهی به رای گیری طبق افکارسنجی‌های معتبر مشخص می‌شود و نامزدی که مقبولیت کمتری دارد کنار خواهد رفت.

وی با بیان اینکه نباید شکاف عاطفی بین نامزدهای جبهه انقلاب ایجاد شود، افزود: قالیباف در یک دوره به نفع نامزد دیگر جبهه انقلاب کنار رفت ولی سبد رای به سمت دیگری رفت.

جلیلی همواره پای منافع و اصول انقلاب اسلامی ایستاده است

خضریان با نقد سیاست محفلی و رفاقتی اظهار کرد: جلیلی همواره پای منافع و اصول انقلاب اسلامی ایستاده است.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود: کشور در کنار این پیشرفت‌ها با مشکلات متعددی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود یک دیدگاه ارتجاعی برای رفع مشکلات گفت: بر اساس این دیدگاه، نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم و باید کشورهای غربی مانند دوره پهلوی بیایند و مشکلات را رفع کنند.

وی افزود: متاسفانه در طول انقلاب اسلامی نیز مسوولانی داشتیم که حتی آب خوردن را هم به خارج از کشور گره زده بودند.

خضریان، دیدگاه "ما می‌توانیم" را نقطه مقابل دیدگاه ارتجاعی دانست و اظهار کرد: اعتقاد داریم که می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم و هر جا نیاز باشد با حفظ استقلال خود از دیگر کشورها کمک می‌گیریم.

وی ادامه داد: مدیریت کشور را در دیدگاه ما می‌توانیم به شرق و غرب گره نمی‌زنیم البته شعار نه شرقی، نه غربی به این معنی نیست که از تجربیات آنها استفاده نکنیم بلکه به این معنی است که سرنوشت کشور را به آنها واگذار نکنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نامزد اصلح باید مشکلات کشور را به خوبی بشناسد، افزود: تورم، نقدینگی، بورس، بازار سرمایه، اشتغال جوانان و نخبگان، مسکن، ازدواج، قاچاق کالا، ارز و سوخت، طلاق و اعتیاد از مسایل کشور هستند که نامزد اصلح باید برای آنها برنامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: جلیلی دارای تحلیل راهبردی است و سال‌ها مسائل کشور را با بیش از ۱۵۰ سفر استانی جمع آوری کرده و در طول ۱۰ سال گذشته با برگزاری نشست‌های متعدد برای رفع آنها چاره اندیشی کرده است.

خضریان بیان کرد: هشت سال کشور در دست جریان ارتجاع بود ولی بعد از پایان دولت عنوان کرد من کاره ای نیستم؛ در این دوره نرخ ارز ۱۰ برابر و مردم فقیر شدند و وزیر این جریان مسکن مهر دولت قبل را تمسخر می‌کرد.

ارتقای کیفیت خودروها و واردات برای ایجاد رقابت باید مدنظر قرار گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به برنامه جلیلی در خصوص معضلات خودرو اظهار کرد: همزمان با افزایش کیفیت خودرو باید زمینه واردات خودرو را برای ایجاد رقابت فراهم کرد.

وی درخصوص اشتغال بانوان گفت: خانه داری، بیکاری نیست، بلکه تربیت فرزند یک کار با اهمیت محسوب می‌شود.

خضریان با بیان اینکه دولت باید به اصالت خانواده و زن اعتقاد داشته باشد، افزود: شان مادری بانوان باید در جامعه رعایت شود؛ بانویی که شاغل است و فرزندآوری داشته باید مورد حمایت قرار گیرد.

مشاور ستاد جلیلی: کاندیداهای جریان انقلاب اجماع می‌کنند

مشاور رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی همچنین عصر جمعه در چهلمین نشست جهاد تبیین مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) دزفول با موضوع گفتمان اصلح با بیان اینکه کاندیداهای جریان انقلاب اجماع می کنند، گفت: وحدت گفتمانی میان نامزدهای مختلف جبهه انتخابات یکی از ضرورت‌های سیاسی است و این ایثار میان نیروهای جریان انقلاب وجود دارد.

خضریان با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌های معتبر تاکنون بین کاندیدای جبهه انقلاب، جلیلی دارای بالاترین اقبال عمومی است ادامه داد: سه نفر از کاندیداها در عمل از دور رقابت خارج و اقبال عمومی را از دست داده‌اند و رقابت اصلی بین سه کاندیدا محدود شده است.

وی افزود: باید در گام نخست سه کاندیدایی که اقبال اجتماعی کمتری دارند انصراف خود را اعلام کنند و پس از افکار سنجی و بررسی سبد رای دیگر نامزدها، نسبت به باقی ماندن یک کاندیدای جبهه انقلاب با اقبال بالاتر در صحنه رقابت تصمیم گیری شود.

مشاور رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی گفت: ایسپا و مرکز افکار سنجی صدا و سیما ۲ مرکز معتبر افکار سنجی در کشور هستند که نتایج نظرسنجی های این ۲ مرکز در روزهای آینده ملاک تصمیم در مورد اقبال کاندیداها و کاندیدای واحد جبهه انقلاب خواهد بود.

 اعتقاد به توان داخلی به معنای قطع ارتباط با دنیا نیست

مشاور رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی و ملی را یکی از شاخصه‌های کاندیدای اصلح دانست و گفت: اعتقاد به توان داخلی به معنای قطع ارتباط با دنیا نیست بلکه به معنای پایبندی به شعار نه شرقی و نه غربی است.

خضریان افزود: خصوصی سازی بی حساب و کتاب شرکت‌های دولتی در دولت یازدهم و دوازدهم موجب شد تا شرکت‌هایی مانند هفت تپه با کاهش ظرفیت تولید، نارضایتی کارگران و نابودی تولید مواجه شوند.

این نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه کارگران معترض، ضد انقلاب نیستند افزود: تحصن کارگران هفت تپه نه برای حقوق بلکه برای دفاع از حیات و هویت هفت تپه و جلوگیری از نابودی این شرکت بود.

مشاور رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی، ادامه داد: نتیجه شکل گیری دولتی که اعتقادی به توان داخل نداشته باشد، به خیابان آمدن مجدد کارگران شرکت‌های مختلف از جمله هفت تپه و هپکو است.

مدیر توانمند می‌تواند تحول آفرین باشد

خضریان ادامه داد: تجربه مناطق مختلف کشور طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که هر جا مدیر توانمند، متخصص، دلسوز و پای کاری وجود داشته، بسیاری از مسایل آن منطقه حل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های داخلی کشور افزود: استفاده نکردن از ظرفیت‌های داخلی موجب شده تا بیکاری به یکی از چالش‌های مهم کشور تبدیل شود.

 مشاور رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی، تاکید کرد: ایران اسلامی دارای یک جهان فرصت است که اگر از این فرصت‌ها به درستی استفاده شود می‌تواند تحولی در کشور رقم بزند و کاندیدایی می‌تواند از این فرصت‌ها استفاده کند که اعتقاد به توان داخلی داشته باشد.

خضریان، ادامه داد: کاندیدایی که همچنان تنها راه حل گره گشایی از مسایل کشور را در مذاکره با غرب می‌داند، چنینی فردی اعتقادی به توان داخلی ندارد.

انتقاد از فرآیند برگزاری مناظره‌های انتخاباتی

وی افزود: ریاست جمهوری فرصت آزمون و خطا نیست و باید کسی برای این مسوولیت مهم انتخاب شود که دارای برنامه راهبردی باشد و کار را از فردای انتخابات آغاز کند. 

خضریان با انتقاد از فرآیند برگزاری مناظره‌های انتخاباتی ادامه داد: فضای برگزاری مناظره‌ها به گونه‌ای است که کاندیداها به جای بحث در مسایل اساسی به سمت سخنان عوامگرایانه سوق داده می‌شوند و در چنین شرایطی سیاست اخلاق مدارانه ذبح می‌شود.

وی افزود: کسی می‌تواند گره‌های اقتصادی و معیشتی را برطرف کند که نگاه راهبردی به مسایل داشته باشد و سال‌ها با کارشناسان مختلف راهکارهای حل این مسایل را استخراج کرده باشد.

 کمترین شبهه‌ای پیرامون سعید جلیلی و خانواده وی وجود ندارد

مشاور رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی، عدالت خواهی و ضد فساد بودن را از دیگر شاخصه‌های کاندیدای اصلح دانست و گفت: رییس جمهوری باید انتخاب شود که شبهه‌ای پیرامون خود، فرزندان و ‌نزدیکانش وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کمترین شبهه‌ای پیرامون سعید جلیلی و خانواده وی وجود ندارد افزود: دست منتقدان جلیلی اینقدر خالی است که به تغییر پلاک خودروی وی که به لحاظ امنیتی انجام شده، شبهه ایجاد می‌کنند.

خضریان داشتن نگاه راهبردی، عقل حکمرانی و سیاست اندیشیده را از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح دانست و بیان کرد: رییس جمهور نه تنها مهمترین مجری بلکه سیاست گذار کلان کشور است. 

وی گفت: نزدیکی به مبانی انقلاب و  پرکار بودن در جهت مبانی انقلاب ۲ شاخص کلان ترسیم شده رهبر معظم انقلاب پیرامون کاندیدای اصلح است که باید کاندیداها بر اساس این معیارها سنجیده شوند.

جوان گرایی یکی از رویکردهای اولویت دار جلیلی است

مشاور رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی، با بیان اینکه تاکید بر جوان گرایی و عملکرد جهادی و انقلابی از دیگر شاخص‌های کاندیدای اصلح است ادامه داد: یکی از ایراداتی که منتقدان به جلیلی می گیرند، حضور پررنگ جوانان در ستاد این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: فعالیت من در ستاد جلیلی برای گرفتن مسوولیت در دولت آینده نیست و از اینجا اعلام می‌کنم که مجلس را برای گرفتن مسوولیت در دولت طی چهار سال آینده ترک نمی‌کنم.

خضریان، جوان گرایی را یکی از رویکردهای کلان جلیلی دانست و ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت جوانان در بدنه اجرایی کشور برکات فراوانی برای کشور خواهد داشت و اعتقاد رییس جمهوری به توان جوانان در بهره گیری از این ظرفیت عظیم تعیین کننده است.

مشاور رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی، گفت: جلیلی به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، برای استخراج نظام مسایل کشور تا کنون بیش از ۱۵۰ سفر استانی انجام داده و با تمام مسایل کشور از نزدیک آشناست.

وی با بیان اینکه جذاب کردن روستاها برای مهاجرت معکوس را راهکار جلیلی برای رفع حاشیه نشینی دانست ادامه داد: تکنوکرات‌ها برای خلوت سازی شهرهای بزرگ، گران کردن شهرها را در دستور کار قرار دادند که این موجب له شدن مردم در شهرها شد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف FATF بود

مشاور رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی، گفت: کشور در وضعیت تحریمی قرار گرفته و دشمنان به دنبال تنگ کردن حلقه تحریمی علیه کشور هستند، در چنین شرایطی هر گونه اقدامی که اطلاعات مالی کشور را در اختیار دشمنان قرار می‌دهد، تنگ کردن حلقه تحریم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اکثریت مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب اف‌ای تی اف (FATF) مخالفند، گفت: سعید جلیلی تنها یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است و تصویب نشدن اف‌ای تی اف تنها به دلیل مخالفت وی نبوده است.

به گزارش ایرنا ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم از پنجشنبه دهم خرداد آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۴ خرداد به اتمام رسید. در مدت این پنج روز ۸۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که در نهایت صلاحیت ۶ نفر برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شد.

براساس ماده ۶۶ قانون انتخابات، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به طور رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه مورخ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha