۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۶
کد خبر: 80719943
T T
۰ نفر
ساخت كمربندي شهر سامان به 100 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد

شهركرد - مديرساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: ساخت كمربندي شهر سامان به 100 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

به گزارش ایرنا، 'حسینعلی مقصودی' روز دوشنبه در دیدار نماینده مردم شهرستان های شهركرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی از روند اجرای طرح های عمرانی شرهستان سامان گفت:ساخت كمربندی شهر سامان در زیرمجموعه چهارخطه باغبادران-شهركرد -سامان به تیران تعریف شده است.

مقصودی اضافه كرد:عملیات اجرایی این طرح كه از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات وزیران به چهارمحال وبختیاری است، از سال 1387 شروع شد.

وی ادامه داد:بسترسازی، خاكبرداری، خاك ریزی و زیرسازی محور ارتباطی چهارخطه 6.5 كیلومتری كمربندی شهر سامان به طور كامل انجام شده و این مسیر در برخی نقاط آسفالت شده است.

مقصودی افزود:در ابتدا و انتهای این مسیر به ساخت دو دهانه پل نیاز است كه حدود 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این این پل ها لازم است.

مدیرساخت و توسعه راه های اداره كل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود:45 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تكمیل این مسیر ارتباطی هزینه شده و برای بهره برداری كامل از آن به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت:اگر اعتبارات مورد نیاز این طرح به طور كامل اختصاص یابد، این پروژه تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

نماینده مردم شهرستان های شهركرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاكید بر لزوم رایزنی مدیران استانی و شهرستانی به منظور افزایش سهم اعتبارات عمرانی شهرستان سامان از اعتبارات ملی، گفت:لازم است در این موضوع با مسوولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شود.

'سیدسعید زمانیان دهكردی' افزود:تكمیل محور ارتباطی چهارخطه باغبادران-شهركرد -سامان به تیران نقش زیادی بر افزایش رفت وآمد مسافران به این شهرستان و كاهش تصادفات در شهر سامان ایفا می كند.

وی بر لزوم تشكیل نشست مشترك مسوولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم چهارمحال وبختیاری در مجلس با مسوولان عالی رتبه وزارت راه و شهرسازی برای حل مشكلات طرح های راهسازی استان تاكید كرد.

مركز شهرستان سامان در فاصله 23 كیلومتری شهركرد قرار دارد.

547/