۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 80733551
T T
۰ نفر

برداشت گندم از 25 هزارهكتار مزارع نهاوند آغازشد

۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 80733551
برداشت گندم از 25 هزارهكتار مزارع نهاوند آغازشد

نهاوند – مدير جهاد كشاورزي نهاوند گفت: كار برداشت محصول امسال گندم از 25 هزار هكتار مزارع گندم آبي و ديم در سطح شهر و روستاهاي نهاوند با 70 دستگاه كمباين آغاز شده است.

'احد ظفری' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 25 هزار هكتار از مزارع شهرستان نهاوند زیر كشت گندم است 2 هزار هكتار آن دیم و 13 هزار هكتار آن نیزآبی است .

وی گفت: امسال میزان عملكرد گندم آبی در واحد هكتار چهار و نیم تن و در گندم دیم 500 كیلوگرم می باشد كه با توجه به كمبود بارشهای جوی سال جاری عملكرد گندم دیم در مقایسه با گندم آبی از كاهش چشمگیری برخوردار می باشد.

وی گفت: پیش بینی می شود كه میزان برداشت گندم در سال زراعی جاری به 50 هزار تن برسد كه در مقایسه با سال گذشته تغییر زیادی ندارد .

وی از تشكیل ستاد برداشت غلات در شهرستان خبر داد و گفت: به منظور نظارت بر برداشت گندم ستاد برداشت غلات در سطح شهرستان تشكیل و بر اساس آن هفت اكیپ ضایعات كمباین جهت نظارت فنی بر كار برداشت ایجاد شده است .

'ظفری'از خرید گندم توسط كارخانه آرد و سیلو و اداره غله نهاوند خبر داد و گفت: به منظور خرید تضمینی گندم از كشاورزان 10 مركز خرید گندم تشكیل شده و علاوه بر آن كارخانه آرد ،سیلو و همچنین اداره غله نهاوند آمادگی خود را در این زمینه اعلام داشته اند .

مدیر جهاد كشاورزی نهاوند : همچنین از برداشت محصول كلزا از 1500 هكتار از اراضی شهرستان خبر داد و افزود: پیش بینی میشود كه میزان برداشت محصول كلزا در نهاوند حد اقل به سه هزار و 500 تن برسد كه از طریق كارخانه كشت و صنعت خزل و دیگر كارخانه های خارج از استان خریداری می شود .

7526/575