۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۰۸
کد خبر: 80775409
T T
۰ نفر

آزادگان الگويي از استقامت و ايثار هستند

۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۰۸
کد خبر: 80775409
آزادگان الگويي از استقامت و ايثار هستند

بوكان، مهاباد - آزادگان سرافراز ايران اسلامي الگويي كامل از صبر و استقامت در مقابل دشمنان نظام و انقلاب هستند.

آزادگان و ایثارگران مظهر صبر و استقامت اند كه سرافراز و با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای دشمنان ایستادند و هم اكنون نیز در صحنه‌های مختلف كشور حضوری فعال و پویا دارند.

آزادگان چه در هنگام رویارویی با دشمنان نظام اسلامی در جبهه های جنگ تحمیلی و چه در هنگام اسارت خود نیز ثابت كردند كه همواره حافظ ارزش ها و آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) بوده و هستند.

اسرای ما در هنگام اسارت خود با تحمل شكنجه های هولناك، گرسنگی و تشنگی های چندین روزه به دشمنان نظام نشان دادند كه شكنجه ها هرگز نمی تواند خللی بر اراده آنها وارد كند و همواره در هنگام اسارت نیز حافظ ارزش های نظام و رهبری بودند.

آزادگان و ایثارگران در راه دفاع از آرمانهای مقدس كشور عزیزمان، تا پای جان ایستادند و تعدادی از آنان، با اهدای بخشی از وجود خود حماسه‏ای جاوید آفریدند و امروز نیز با حضور در صحنه‏های مختلف از ارزش‏ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع می‌كنند.

آزادگان سرافراز میهن اسلامی با عمل به دستورات و احكام الهی به الگوی شایسته‏ای برای جوانان و مردم انقلابی این مرز و بوم تبدیل شده اند.

با بازگشت آزادگان در 26 مرداد ماه سال 1369 فضای ایران اسلامی به فضایی معنوی و پر از شور و حال مردم و خانواده های آنها تبدیل شد.

با بازگشت آزادگان و حضور آنها در عرصه های مختلف اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی شاهد پیشرفت‌های غیر‌قابل انكار علمی و فتح قله‌های رفیع دانش، پیشرفت و توسعه كشور بودیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آزادگان فرمودند: آزادگان آبروی این ملت را حفظ كردند.

ایشان فرمودند: آزادگان در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندند، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملّت خود در برابر دشمن شدند.

فرماندار بوكان می گوید: ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز در طول سال های سخت اسارت ملت ایران را روسفید و سربلند كردند.

حسن عباسی اظهار كرد: آزادگان بهترین سربازان انقلاب، آزموده ترین فرزندان این نظام، شایسته ترین و رنج كشیده ترین افرادی برای دفاع از انقلاب بودند.

وی گفت: آزادگان با حفظ دین و اعتقادات در زیر شدیدترین شكنجه ها، دلبستگی به اسلام، امام (ره) و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت ایران در برابر دشمن شدند.

یكی از آزادگان جنگ تحمیلی نیز گفت: آزادگان با صبر و استقامت خود در دوران جنگ تحمیلی نشان داداند كه به آرمان های انقلاب و نظام تحت سخت ترین شرایط همواره پایبند هستند.

ناصر حسینی اظهار كرد: هر چند زندگی در دوران اسارت برای وی و دیگر آزادگان سخت و مشقت آمیز بود ولی سختی های آن دوران را كه به خاطر میهن و مردمش تحمل كرده به آن افتخار می كند.

گزارش از: محمد ادیب

7510/584/581