۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸
کد خبر: 80872295
T T
۰ نفر
توزیع خودروهای جدید جمع آوری زباله در روستاهای مازندران آغاز شد

ساری- مدیر كل امور روستایی وشوراهای استانداری مازندران از آغاز توزیع 21 دستگاه خودروی جدید جمع آوری و حمل زباله روستایی میان دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای استان خبر داد.

' رضا آزاد كناری ' روز چهارشنبه در حاشیه مراسم توزیع این خودروها در آمل به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت هر دستگاه خودروی نیسان ویژه جمع آوری زباله حدود 300 میلیون ریال است كه دو سوم آن كمك دولتی است و بقیه نیز با مشاركت دهیاری ها تامین شد.

وی افزود: خودروهای تحویلی به دهیاران استان برای جمع آوری و حمل زباله ونیز سایر خدمات قابل نیاز در روستاها استفاده خواهد شد.

مدیر كل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: ماه گذشته نیز 11 دستگاه لودر و بیل مكانیكی خریداری و در اختیار دهیاری های استان قرار داده شد.

وی با بیان اینكه هم اكنون زباله های حدود یكهزار و 602 روستای دارای دهیاری مازندران جمع آوری و به محل دفن زباله های شهرداری های استان حمل می شود، افزود: در روستاهایی كه دهیاری راه اندازی نشده ، می توانند از طریق شوراها و به صورت مشاركتی با روستاهای همجواری كه داری دهیاری هستند از خدمات جمع آوری وحمل زباله آنان استفاده كنند.

آزادی كناری به دهیارانی كه توانایی مشاركت حداقلی در خرید خودروی نیسان حمل زباله را دارند، خواست از طریق امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران اقدام كنند.

مدیر كل امور روستایی وشوراهای استانداری مازندران، با اشاره به اینكه هم اكنون بیش از دو هزار و500 تن زباله روزانه در سطح استان تولید و جمع آوری می شود، گفت: حدود یك سوم از زباله های استان در روستاها تولید و جمع آوری می شود.

آزادكناری ابرازامیدواری كرد: تا پایان امسال نیز با مشاركت دهیاری های استان تعداد دیگری خودروی جمع آوری زباله به روستاهای استان اختصاص یابد.ك/3

7327/1654