۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱
کد خبر: 81428607
T T
۰ نفر
معاون عقیدتی سپاه: حفظ ارزش ها از وظایف مراكز دانشگاهی و حوزوی است

گرگان - ایرنا - معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مراقبت از ارزش ها یكی از وظایف مراكز دانشگاهی و حوزوی كشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی روز سه شنبه در كنگره بزرگداشت شهدای دانشجو استان گلستان اظهار داشت: رژیم پهلوی دیانت را كنار زد و ارزش ها را جابه جا كرد و امروز حراست از این ارزش ها به عهده دانشگاهیان است.

وی افزود: امام راحل برای حفظ ارزش ها انقلابی به پا كرد كه شهدا با خون خویش از آن حراست كردند تا اسلام، دیانت، آرای مردم و حتی جمهوریت و دمكراسی واقعی در سایه دین و رهبری دینی احیا شود.

ادیانی با یادآوری فعالیت 125شبكه فارسی زبان ماهواره ای، خاطر نشان كرد: فعالیت شبانه روزی این شبكه ها برای ترویج مفاهیم ضداخلاقی، ضدارزشی و زدودن ارزش ها بوده و بیشتر هجمه های آنها به اعتقادات و باورهای دینی، ولایت فقیه، حكومت اسلامی و بنیان خانواده است.

حجت الاسلام ادیانی اضافه كرد: شهدا و امام راحل كاری كردند كه ایران عزیز شود و اسلام عزیز ضامن جمهوریت ایران اسلامی باشد.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران با تاكید بر این كه شهدا از انقلاب نگهبانی كردند، گفت: انقلاب اسلامی ایران بسترساز تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام ادیانی از بعثت نبی مكرم اسلام (ص) به عنوان درخشان ترین پدیده عالم یاد كرد و گفت: دین اسلام در كمتر از 50 سال همه دنیا را گرفت و مقاومت ایران در جنگ هشت ساله در مقابل استكبار نیز برگرفته از ارزش های این دین بود.

وی با یادآوری این كه اسلام دین علم و عقلانیت است، افزود: عقل یكی از مبانی اسلام بوده و این دین بر تفكر و علم تكیه داشته و هرچه كه با آن در تعارض باشد را رد می كند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران اضافه كرد: انقلاب اسلامی خط پایانی بر نظام سلطه بود و گفتمان جدیدی ارایه و ارزش ها را حاكم بر جامعه ایران كرد.

حجت الاسلام ادیانی تاكید كرد: انقلاب ایران روابط بین المللی را دچار تزلزل اساسی كرد و اینك می رود كه ایران قدرت برتر و اول منطقه شود.

وی افزود: امروز ملت ایران با توجه به ایستادگی و ایثار شهیدان همچون یك قدرت برتر بین المللی عمل می كند.

وی با یادآوری جایگاه شهادت كه جزو فرهنگ لاینفك مردم ایران است، گفت: برخی مفاهیم به مرور زمان مورد تهاجم دشمن قرار گرفته كه از آن جمله مفهوم شهادت است كه متاسفانه در ایران اسلامی نیز مورد حمله قرار گرفته و به گونه ای كه گفته می شود «امام حسین (ع) كشته خشونت پیامبر (ص) در جنگ بدر است» و شهادت را مترادف خشونت بیان می كنند.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به آیات قرآن كریم مبنی بر این كه «شهیدان زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند»، گفت: هم اینك نیز اثر شهیدان در جامعه اسلامی از بسیاری از زندگان بیشتر است و شهدا همواره عطر معنویت، امام و انقلاب اسلامی را در جامعه پراكنده می كنند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: پیام شهدا این است اگر كسانی از خط امام راحل و راه انقلاب خسته شده اند، ما همچنان بر راه خود هستیم و از مكتب اسلام حراست می كنیم.

حجت الاسلام ادیانی در ادامه گفت: در دوران اصلاحات بعضی از دستگاه ها می گفتند كه در زمان انتخابات اگر شهدای تفحص شده تشییع شوند، در آرای مردم تاثیر منفی می گذارد و به دگر اندیشان رای نمی دهند.

وی با تاكید بر این كه شهدا احیاگر هستند، اضافه كرد: امروز در شهرهای مختلف پرچم شهدا بلند بوده و به همراه بیرق عاشورا سر برافراشته است.

حجت الاسلام ادیانی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاكید كرد و افزود: دشمن از روحیه جهاد و شهادت در هراس است.

وی گفت: اگر امروز آمریكا و غرب حاضر به مذاكره است و اگر ایران اسلامی عزت دارد، همگی به بركت فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد است.

وی تاكید كرد: اگر نام یك رزمنده دفاع مقدس به نام «حاج قاسم سلیمانی» باعث ترس دشمن و افتخار دوستان است، از سفره شهادت و روحیه جهادی حاصل شده است.

مسوول عقیدتی سپاه در ادامه با یادآوری سخن رییس جمهوری آمریكا كه گفته «اگر چه قاسم سلیمانی با من دشمن است اما من به او احترام می گذارم» و سخن جان كری در دیدار با ظریف در این خصوص اظهار داشت: همه اینها به بركت فرهنگ جهاد و شهادت است.

حجت الاسلام ادیانی اضافه كرد: آنها خود می دانند كه چه كسانی داعش را به عقب راندند؛ این روحیه ایستادگی بود كه ایران و سرداران آن را عزت داد كه برگرفته از فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی ادامه داد: جنگ هشت ساله بزرگان بسیاری را ساخت و هر كدام از سرداران و بسیجیان كشور می توانند خود سردار سلیمانی باشند.

كنگره یك روزه بزرگداشت 68 شهید دانشجوی استان گلستان امروز سه شنبه با حضور دانشجویان، اساتید و خانواده های معظم شهیدان در گرگان برگزار شد.

601/