۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81555703
T T
۰ نفر
32 ماموریت موفقیت آمیز توسط اورژانس هوایی لرستان انجام شد

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی لرستان گفت: 32 ماموریت موفقیت آمیز از 19 مهرماه گذشته تاكنون توسط اورژانش هوایی استان انجام شده است.

دكتر كوروش ساكی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اورژانس هوایی لرستان طی هفت ماهه گذشته عملكرد قابل قبولی داشته و علیرغم گذشت كمتر از یكسال از فعالیت آن رتبه پنجم را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: 18 مورد از ماموریت های اورژانس هوایی مركز فوریتهای پزشكی لرستان مربوط به نجات جان مادران باردار در مناطق سخت گذر و محروم استان بوده كه در نوع خود ركوردی بی نظیر بوده و تاثیر فراوانی در كاهش شاخص مرگ و میز مادران باردار در استان داشته است.

وی با اشاره به كاهش نرخ مرگ و میر مادران باردار در استان طی سالجاری نسبت به میانگین كشور تصریح كرد: نورم كشوری مرگ و میر در هر 100 هزار زن مستعد باروری 12 تا 13 نفر ست در حالیكه این میزان تا ابتدای اسفندماه گذشته در استان پنج نفر بوده است.

وی با بیان اینكه سال گذشته 9 مورد مرگ مادران باردار در استان ثبت شده اظهار داشت: به طور قطع یكی از دلایل اصلی كاهش این آمار، راه اندازی اوژانس هوایی در استان بوده است.

وی با اشاره به اینكه پانزدهمین مركز اورژانس هوایی كشور 19 مهرماه امسال در استان راه اندازی شده گفت: با توجه به وجو مناطق سخت گذر در استان به ویژه در مناطق شرقی، ماموریت های این اورژانس در استان بسیار موثر و مفید بوده است.

دكتر ساكی ادامه داد: یك فروند هلی كوپتر اورژانس هوایی لرستان با همكاری جمعیت هلال احمر استان راه اندازی شده و به طور متوسط برای هر عملیات امداد و نجات حدود 70 تا 80 میلیون ریال از جانب دانشگاه علوم پزشكی به این نهاد پراخت می شود.

وی اضافه كرد: خلبان و مسایل فنی این بالگرد بر عهده هلال احمر و كادر درمانی و تجهیزات پزشكی آن بر عهده دانشگاه علوم پزشكی خواهد بود.

7269/6001