۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۴۰
کد خبر: 81595630
T T
۰ نفر
ارايه آموزش هاي مهارتي براي جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها ضروري است

زنجان - ايرنا - مديركل آموزش فني و حرفه اي استان زنجان گفت: ارايه آموزش هاي فني و مهارتي براي جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها ضروري است.

قاسم صيادي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا برتقويت آموزش هاي فني و حرفه اي در مسير پرورش نيروي كار ماهر و تربيت نيروي انساني خود اشتغال و كارآفرين تاكيد كرد.

وي با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ مهارت آموزي در راستاي ايجاد اشتغال پايدار در جامعه اظهار كرد: راه‌اندازي تعاوني ها و واحدهاي فعال اقتصادي در روستاها نيازمند آشنايي با آموزش هاي مهارتي در زمينه هاي مختلف است.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان زنجان در خصوص آموزش هاي مهارتي ارايه شده به روستاييان گفت: اين آموزش ها بر اساس نيازسنجي و نيازهاي منطقه اي روستاييان جهت توسعه كسب و كارهاي روستايي انجام شده است تا آموزش هاي مورد نياز به فراخور شرايط منطقه‌اي ارايه شود.

سال گذشته به منظور افزايش اشتغال در مناطق روستايي، ارتقاي سطح مهارت روستاييان، افزايش بهره وري و جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها دو هزار و 481 روستايي از آموزش هاي مهارتي بهره مند شدند.

اين آموزش ها در قالب 451 هزار و 868 نفر - ساعت درجهت تحقق عدالت اجتماعي و اشاعه آموزش هاي مهارتي و ساماندهي مشاغل خانگي در مناطق روستايي استان زنجان ارايه شده است.

7318/6085