پلیس با هنجارشكنان ماه مبارك رمضان به طور جدی برخورد می كند

تبریز- ایرنا- فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: پلیس در ماه مبارك رمضان با هنجارشكنانی كه در ملا عام تظاهر به روزه‌خواری كنند به طور جدی برخورد می كند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محسن حسن‌خانی با تاكید بر اینكه نگهداشتن حرمت ماه مبارك رمضان بر همه واجب است، افزود: تمامی اصنافی كه اغذیه فروش محسوب می شوند باید برابر دستورات صادره از اماكن استان اقدام كنند، در غیر این صورت با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: غذاخوری های موجود در پایانه ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه یا بین راهی كه اماكن به آنان برای سرویس دهی به مردم مجوز داده است، باید پوشش لازم برای استتار و دیده نشدن داخل رستوران را اتخاذ كنند.

سردار حسن خانی اظهار كرد: نیروی انتظامی خادم مردم مومن و روزه دار است و برای انجام كامل فرایض دینی و برپایی منظم نمازها در زمان‌های اذان و برقراری نظم و امنیت در تمام نقاط استان تلاش می كند.

در همین حال پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی نیز امروز با انتشار اطلاعیه ای اقدامات و ضوابط مقرر برای صنوف در ماه مبارك رمضان را تشریح كرد.

در این اطلاعیه آمده است: تمامی غذاخوری‌ها، ساندویچی‌ها و سایر مراكز ارائه سرویس غذایی از زمان سحر تا افطار تعطیل و مجاز به ارائه سرویس به مشتریان نخواهند بود.

غذاخوری‌ها جهت آماده كردن افطاری اجازه دارند نیم ساعت قبل از افطار مغازه خود را باز كرده ولی تا زمان افطار حق پذیرش مشتری را نخواهند داشت.

سوپرماركت‌ها، ساندویچی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها مجاز هستند غذاهای سرد از قبیل كالباس، سوسیس را به صورت كیلوئی و بسته بندی شده و نه به صورت ساندویچی و آماده مصرف عرضه كنند.

هیچ واحد صنفی اغذیه‌ فروشی و چلوكبابی، بدون اخذ مجوز از پلیس نظارت بر اماكن عمومی اجازه فعالیت در ماه مبارك رمضان تا زمان افطار را ندارند.

جهت ارابه سرویس غذا به مسافران به تمامی مسافرخانه ‌ها و هتل ‌هایی كه دارای سالن غذاخوری می‌باشند با رعایت شئونات اسلامی و استتار لازم و حفظ حرمت ماه رمضان اجازه فعالیت صادر شده است.

به تعدادی از غذاخوری ‌های مستقر در ترمینال و پایانه‌ های استان، راه‌آهن و فرودگاه با رعایت ضوابط و مقررات اماكن عمومی و حفظ شئونات اسلامی مجوز فعالیت صادر شده تا نسبت به ارائه سرویس غذایی به مسافران اقدام كنند.

اعضای تحت پوشش اتحادیه قنادان بستنی‌فروشی ‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ ها و كافه تریا از زمان سحر تا افطار تعطیل و مجاز به فعالیت نبوده و صرفا بعد از افطار تا ساعت یك بامداد مجاز به فعالیت می‌باشند.

در این اطلاعیه آمده است: در صورت مشاهده تخلف از ضوابط فوق اداره نظارت بر اماكن عمومی نسبت به تعطیلی واحد صنفی متخلف اقدام خواهد كرد.

6120/518