۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵
کد خبر: 81840319
T T
۰ نفر
كتابخانه هاي مدارس مازندران به شش هزار جلد كتاب تجهيز شد

ساري-ايرنا-معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش مازندران از تجهيز كتابخانه هاي مدارس استان به شش هزار جلد كتاب خبرداد.

محمد شعباني روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت : براساس نيازسنجي صورت گرفته كتابهاي مورد نياز مدارس ابتدايي مازندران شناسايي و درخواست براي تامين اين كتابها به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.
وي ادامه داد : همزمان با هفته كتاب و كتابخواني(24 تا 30 آبان ) و در راستاي اجراي طرح ملي تجهيز كتابخانه مدارس اين تعداد كتاب در اختيار اين مدارس قرار گرفته است .
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اينكه توزيع كتاب هاي موردنياز مدارس از امروز( دوشنبه ) در مدارس استان آغاز شده است ، گفت: روند توزيع كتاب در مدارس مازندران يك هفته پس از پايان هفته كتاب ادامه خواهد داشت.
وي همچنين برگزاري نمايشگاههاي كتاب در مدارس مازندران را از جمله برنامه هاي امسال هفته كتاب و كتابخواني نام برد و ادامه داد : در همين راستا با صرف دو ميليارد و 600 ميليون ريال اعتبار 120 هزار جلد كتاب خريداري شد و در سه هزار و 500 باب مدرسه مازندران نمايشگاه كتاب در حال برگزاري است.
شعباني تخفيف 20درصدي هزينه كتاب در هفته كتاب و كتابخواني را از ديگر برنامه هاي حمايتي براي دانش آموزان كتابخوان در مازندران اعلام كرد و افزود :اميداست با اقدامات صورت گرفته فرهنگ كتاب و كتابخواني در ميان دانش آموزان رونق بگيرد .
وي كتابخانه هاي موجود در مدارس مازندران را شامل كتابخانه هاي آموزشگاهي و كلاسي دانست و ادامه داد : در كتابخانه كلاسي ويژه مدارس ابتدايي كتاب هاي كمك آموزشي و مهارت خواندن براي دانش آموزان ارائه مي شود .
به گفته معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش مازندران چهار و 500 كتابخانه كلاسي به تعداد 350 هزار جلد كتاب در اين استان فعاليت مي كنند .
وي تعداد كتابخانه هاي آموزشگاهي مازندران را دو هزار و 700 كتابخانه اعلام كرد و ادامه داد : اين كتابخانه هاي ويژه مدارس متوسطه وراهنمايي است .
براساسا آمار ارائه شده از سوي آموزش و پرورش مازندران دو ميليون و 800هزار جلد كتاب در كتابخانه هاي آموزشگاهي و كلاس استان وجود دارد .ك/3
2096/1899