۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶
کد خبر: 81873326
T T
۰ نفر
سيره پيامبر گرامي اسلام در همه عرصه ها يك الگو است

گناوه - ايرنا- مدير حوزه هاي علميه گفت:سيره پيامبر گرامي اسلام در همه عرصه ها يك الگوي مهم و بي بديل براي امت اسلامي است كه ملت هاي مسلمان بايد بيشتر به كمالات آن حضرت توجه كنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري روز پنجشنبه درآيين سوگواري ارتحال پيامبر گرامي اسلام(ص) وسبط اكبرش امام حسن مجتبي (ع) اظهار كرد: الگو‌‌‌‌‌‌‌‌گيري از سيره و منش پيامبر بزرگوار اسلام در برخورد با آحاد مختلف جامعه تنها مؤلفه راهبردي براي تحكيم پايه‌هاي وحدت در جامعه اسلامي است.
وي شاخصه اصلي پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) در تحكيم وحدت در جامعه اسلامي را جاري كردن صيغه اخوت در ميان مسلمانان آن برهه از زمان دانست و اظهارداشت: اين امر آن هم باتوجه به شرايط و موقعيت جامعه آن روز ، تنها براي پيشبرد اهداف اسلام و هدايت جامعه به سمت تعالي و تكامل اجرا شد.
نماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري يادآورشد:وجود پيامبر اكرم(ص) در زمان حيات ايشان مايه خير و بركت امت اسلامي بود و بعد از رحلتش نيز اين خير و بركت مايه يكپارچگي جهان اسلام شده است.
آيت الله حسيني بوشهري گفت:فرهنگ اسلام پاينده ترين فرهنگ است چرا كه اسلام براساس حقوق بشر و مجموعه‌اي از رفتارهاي نيك و پسنديده شكل گرفت و همچنان ادامه دارد.
وي افزود:حضرت محمد(ص) با توكل و ايمان به خدا اين فرهنگ را در گردباد جاهليت ترويج داد و غبار جهل را از پيكر جامعه زدود.
نماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه كلام حضرت ختمي مرتبت (ص) قبله گاه توحيد است،گفت: پيامبر گرامي اسلام(ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاريكي جهل آن زمان با مژده روشنايي آمد.
وي ، مهمترين عامل جهان شمولي شدن رسول اكرم(ص) را اخلاق خوب و تواضع آن حضرت خواند و گفت: مبلغان بايد راه و سيره پيغمبر اسلام را در پيش گيرند و با همان روحيه و اخلاق شايسته به انجام امور تبليغي بپردازند.
مديرحوزه هاي علميه اضافه كرد: هر چند دين اسلام تامين كننده نيازهاي انسان ها بود اما بشر هميشه تشنه حقايقي بود كه از زبان وحي بيان مي شد و آنچه كه خداوند از طريق پيامبراكرم و كتاب قرآن به بشر آموخت تفكر،تعقل و تدبر بود .
3035/ 6045