۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹
کد خبر: 81989518
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت یاسوج: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است

یاسوج - ایرنا - امام جمعه موقت یاسوج گفت: كهگیلویه و بویراحمد به لحاظ عرصه های منابع طبیعی به ویژه جنگل ها، مراتع و آب غنی و سرشار بوده و شرایط ویژه ای دارد كه حفظ این مواهب الهی نیازمند مشاركت همگانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: صیانت از عرصه های منابع طبیعی در نقاط مختلف كشور از جمله كهگیلویه و بویراحمد مسئولیت عمومی است و اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به تنهایی از عهده این رسالت مهم برنمی آید.
وی بیان كرد: باید بیش از پیش قدردان عرصه های منابع طبیعی بود و برای محافظت از آنها تلاش كرد.
موسوی اعظم با اشاره به نامگذاری 15 اسفند هر سال به نام روز درختكاری، اظهار كرد: كاشت درخت دارای آثار و فواید مثبت متعددی است كه از مهمترین آنها می توان به تصفیه هوا و تولید اكسیژن اشاره كرد.
وی هشت تا 14 اسفند هفته احسان و نیكوكاری را یادآور شد و عنوان كرد: دستگیری از ایتام و مستمندان امر پسندیده ای بوده و همواره مورد تاكید دین مبین اسلام است.
موسوی اعظم ابراز داشت: انفاق در راه خدا به عنوان ذخیره ای برای آخرت باید همراه با اخلاص و بدون كمترین منت باشد.
امام جمعه موقت یاسوج افزود: كمیته امداد امام خمینی (ره) از زمان تاسیس تاكنون خدمات ارزنده و چشمگیری را در ابعاد مادی، علمی و اشتغال به افراد نیازمند ارائه كرده و برگزاری جشن نیكوكاری نیز از اقدام های مهم این نهاد حمایتی برای كاهش بخشی از مشكلات محرومان جامعه است.
موسوی اعظم گفت: در زمینه كمك به محرومان باید شان، منزلت و آبروی آنان به طور كامل حفظ شده و كوچكترین خدشه ای به آن وارد نشود.
7535/6162