۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۵۵
کد خبر: 82074354
T T
۰ نفر
استاندار آذربايجان غربي: مبارزه با مواد مخدر اجتماعي شود

اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي گفت: مبارزه با پديده شوم مواد مخدر و اعتياد بايد اجتماعي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قربانعلي سعادت در جلسه شوراي هماهنگي مواد مخدر استان آذربايجان غربي، با تاكيد بر ضرورت اجتماعي شدن بحث مبارزه با مواد مخدر اظهار كرد: اگر آمادگي كامل در سطح جامعه براي مبارزه با مواد مخدر ايجاد نشود، به طور حتم توفيقي در حوزه مبارزه با مواد مخدر نخواهيم داشت.
وي با اشاره به اثرات منفي اعتياد در جامعه افزود: اعتياد و آسيب هاي اجتماعي كه در پي دارد، بسيار پرهزينه بوده و نياز به يك برنامه ريزي تخصصي براي ريشه كن كردن آن احساس مي شود.
استاندار آذربايجان غربي در رابطه با معضلات آزادسازي معتادان تابلو، از اعضاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خواست تا تدابيري در اين شورا انديشيده شود تا هيچ مشكلي از نظر مكاني و اعتباري در جمع آوري و نگه داري معتادان وجود نداشته باشد.
وي با تاكيد بر ضرورت اخذ مجوزهاي بهداشتي لازم براي كمپ هاي جمع آوري معتادان تابلو و مراكز ترك اعتياد گفت: مراكز ترك اعتياد داراي مجوزهاي بهداشتي نيز بايد در ارتقاي سطح كيفي و خدماتي خود تلاش كنند.
سعادت افزود: وضعيت بهداشتي مراكز ترك اعتياد بايد به گونه اي باشد تا خانواده هاي معتادان بدون هيچ نگراني فرد معتاد را به كمپ هاي مجاز بسپارند.
استاندار آذربايجان غربي با بيان اينكه مناطق آزاد تجاري بايد عاري از حتي يك معتاد تابلو و متكدي باشد، اظهار كرد: به علت وجود تعداد زيادي توريست و بازرگان خارجي در مناطق آزاد تجاري بايد از وجود اين معضلات اجتماعي در اين مناطق به طور جدي جلوگيري شود.
وي بر توسعه ورزش هاي همگاني براي جلوگيري از برخي معضلات اجتماعي همچون اعتياد تاكيد كرد.
سعادت همچنين از ورود پيش سازهاي مواد مخدر صنعتي به استان آذربايجان غربي از كشورهاي همسايه خبر داد و گفت: پيش سازهاي مواد مخدر صنعتي وارد شده به آذربايجان غربي در داخل استان به مواد مخدر صنعتي تبديل شده و دوباره به خارج از كشور ارسال مي شود كه اين امر مبارزه جدي را مي طلبد.
وي ادامه داد: اقدامات گسترده اي براي جمع آوري آشپزخانه هاي ساخت مواد مخدر صنعتي در استان انجام شده كه طبق اخبار رسيده قاچاقچيان مواد مخدر در عملي متقابل اقدام به ساخت آشپزخانه هاي سيار پشت خودورهاي وانت بار و استتار آن در مناطق جنگي مي كنند.
به گزارش ايرنا، در ادامه اين جلسه سردار ناصر اصلاني فرمانده انتظامي آذربايجان غربي از كشف بيش از 12.5 تن مواد مخدر طي سال گذشته در استان آذربايجان غربي خبر داد و گفت: طي اين مدت 132 شبكه تهيه و توزيع مواد مخدر در استان متلاشي شده است.
وي همچنين از جمع آوري بيش از سه هزار و 550 معتاد تابلو طي سال گذشته در آذربايجان غربي خبر داد.
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي با بيان اين كه كنترل شديدي بر حمل و نقل جاده اي استان براي جلوگيري از نقل و انتقال مواد مخدر داريم، اظهار كرد: اجازه هيچ گونه فعاليت براي سوداگران مرگ را نخواهيم داد.
سردار اصلاني با اعلام اين كه براي مقابله با معضل اعتياد، طي سال گذشته 44 همايش و بيش از يك هزار كارگاه آموزشي در سطح مدارس و مساجد استان برگزار شده است، افزود: طي اين مدت بيش از 361 هزار نفر تحت پوشش آموزش هاي لازم براي جلوگيري از اعتياد قرار گرفته اند.
3214/1905