۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴
کد خبر: 82199436
T T
۰ نفر
40 دستگاه تاكسی جدید به ناوگان حمل ونقل درون شهری ساوه پیوست

ساوه - ایرنا - مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهرداری ساوه گفت: همزمان با هفته دولت،به منظور بهینه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری 40 دستگاه تاكسی به ناوگان درون شهری این شهرستان اضافه شد.

یدالله جوانمرد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واگذاری ها در قالب طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان ساوه و با هدف كاهش آلایندگی های زیست محیطی انجام شده است.
وی ادامه داد: برای ورود این تاكسی ها به ناوگان حمل و نقل درون شهری ساوه ، 14 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده كه توسط متقاضیان و با استفاده از تسهیلات بانكی بلند مدت است.
جوانمرد افزود: هر یك متقاضیان دریافت تاكسی های جدید در ناوگان حمل و نقل درون شهری ساوه، حدود 200 میلیون ریال تسهیلات بانكی از بانك عامل تجارت این شهرستان دریافت كرده اند.
وی اضافه كرد: تاكسی های جدید در ناوگان تاكسیرانی ساوه از نوع سواری پژو هستند كه با سوخت پاك ( CNG) تردد می كنند.
مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهرداری ساوه گفت: میانگین عمر تاكسی های ناوگان حمل و نقل شهری ساوه 10 سال است كه شورای اسلامی شهر ساوه و شهرداری با رایزنی های گسترده به دنبال نوسازی این ناوگان است.
جوانمرد، با اشاره به سازماندهی شدن تاكسی‌های ساوه گفت: تاكسی‌های موجود در خطوط تاكسیرانی ساوه، مجهز به كدهای شناسایی هستند و در صورت نیاز و یا شكایات شهروندان قابل شناسایی می باشند.
وی یادآور سد: بیش از 470 دستگاه خودروی سواری تاكسی در ناوگان حمل و نقل درون شهری ساوه به سیستم پرداخت الكترونیكی مجهز شده اند و تا پایان سال نیز بقیه خودروها تجهیز می شوند.
شهرستان ساوه به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان مركزی بیش از 260 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان ساوه حدود 900 خودروی تاكسی سواری در ناوگان حمل و نقل درون شهری خود دارد كه از این میزان حدود 320 خودرو فرسوده است.
3075/6013/