۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82214350
T T
۰ نفر
كم شدن انگيزه ازدواج جوانان، حربه دشمنان براي سست كردن بنيان خانواده است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: كم شدن انگيزه ازدواج جوانان، حربه دشمنان براي سست كردن بنيان خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه اروميه افزود: دشمنان تمام همت خود را به كار بسته اند تا بنيان خانواده را از بين ببرند و براي رسيدن به اين هدف خود بي تفاوتي به مساله ازدواج را در بين جوانان رواج مي دهند.
وي اظهاركرد: آنها اعلام كرده اند اگر موفق به نابودي بنيان خانواده در ايران شويم، بدون ترديد به اهداف خود در مقابله با پيشرفت نظام اسلامي دست خواهيم يافت.
امام جمعه اروميه اضافه كرد: دشمنان بر اين باور هستند وقتي بنيان خانواده در كشوري از بين رفت، تسلط يافتن برآن كشور آسان خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي از مسئولان خواست امكات لازم را براي ازدواج جوانان فراهم كنند.
وي با اشاره به آمار بالاي طلاق نيز گفت: برنامه هاي مبتذل ماهواره و برخي سايت ها باعث شده تا خانواده ها به جاي پيروي از آموزه هاي اسلامي از اين برنامه ها تبعيت كرده و روز به روز بر آمار طلاق افزوده شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ادامه داد: ماه ذي الحجه و نزديك شدن به ايام حج يادآور جان باختن مظلومانه حجاج ايراني و غير ايراني در عربستان است كه در آن حادثه بي كفايتي آل سعود باعث كشته شدن هزاران انسان بي گناه شد.
وي اظهاركرد: عربستان سعودي نه تنها خادم حرمين شريفين نيست بلكه خائن به اين مكان مقدس است.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي گفت: كعبه نخستين خانه توحيد و عبادت بوده و متعلق به تمام مسلمانان جهان است.
وي با اشاره به اجراي برنامه هاي مختلف در هفته دولت امسال، از زحمات مديران و مسئولان قدرداني و اظهار اميدواري كرد كه مسئولان در راستاي تحقق مطالبه اصلي مقام معظم رهبري در راستاي اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي حركت كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با تسليت سالروز شهادت امام نهم حضرت جواد الائمه (ع) و گراميداشت فرا رسيدن ماه ذي الحجه گفت: اين ماه توام با فضليت و بركت است و بهتر است خانواده ها فرائض مربوط به اين ماه را به جا آورند.
به گزارش ايرنا، نمازجمعه اين هفته اروميه با حضور اقشار مختلف مردم در مصلاي امام خميني (ره) اروميه برگزار شد.
8135/2093