۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷
کد خبر: 82314708
T T
۰ نفر
خدمات رسانی به 50 هزار زائر در موكب احمدبن موسی(ع) كربلا

شیراز- ایرنا- معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس با اشاره به آغاز فعالیت موكب (قرارگاه موقت) حضرت احمد بن موسی (ع) از هجدهم آبان ماه جاری در شهر كربلا كشور عراق گفت: تا صبح شنبه 29 آبان به 50 هزار نفر از زائران در این قرارگاه خدمات ارائه شده است.

به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سپاه فجر استان فارس، سرهنگ پاسدار مسعود راستی افزود: پیش بینی كرده ایم كه در روزهای سوگواری اربعین حسینی، در مجموع 150 هزار نفر در این محل پذیرش شوند.
وی اظهار كرد: روزانه حدود هشت هزار زائر در این قرارگاه پذیرش می شوند و ظرفیت زمان پذیرش زائران در این موكب به دلیل حجم گسترده متقاضیان اسكان، 48 ساعت است.
معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس اظهار كرد: روزانه 50 برنامه فرهنگی - معنوی نظیر سخنرانی مذهبی، مداحی، سینه زنی، حركت به سمت حرم مطهر امام حسین (علیه السلام)، مسابقه عكس حماسه اربعین و ختم قرآن در این موكب برای زائران حسینی برگزار می شود.
به گفته وی، این قرارگاه موقت در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و در فاصله یك هزار و 500 متری حرمین مطهر در كربلا برپا شده است.
راستی گفت: بزرگترین بیمارستان صحرایی كربلایی معلی با 60 پزشك و پرستار نیز به صورت شبانه‌روزی در قرارگاه احمد بن موسی (ع) به ارائه خدمات می‌پردازد.
وی ادامه داد: سالن های جداگانه اسكان خواهران و برادران، غرفه خطاطی بر روی لباس و كوله‌پشتی‌های زائران، ایستگاه واكس صلواتی، ماساژ درمانی و بخش شستشوی لباس با ماشین لباسشویی از دیگر بخش‌های این موكب هستند.
معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس گفت: ذخایر 90 هزار لیتری آب را در این موكب در نظر گرفته‌ایم تا در صورت قطع آب شهر كربلا، از این ذخایر آبی بتوانیم استفاده كنیم.
وی افزود: خیرین استان فارس و دانشگاه علوم پزشكی شیراز همكاری خوبی با سپاه فجر برای ارائه این خدمات به زائران كربلا داشته اند.
بنا بر اعلام سازمان تبلیغات اسلامی فارس، علاوه بر موكب احمد بن موسی (ع)، هفت موكب دیگر از سوی مردم استان فارس در شهر كربلا برای خدمات رسانی به زائران برپا شده است.
3002 / 2027
دریافت كننده: فاطمه هاشمی نیك ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی