۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82330776
T T
۰ نفر
نمایشگاه های كتاب استانی یكی از ابزارهای ارزشمند توسعه فرهنگی است

اراك - ایرنا - مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران گفت: نمایشگاه های كتاب استانی یكی از ابزارهای ارزشمند توسعه فرهنگی است كه ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی را نیز به همراه دارد.

امیرمسعود شهرام‌ نیا عصر شنبه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه سراسری كتاب استان مركزی افزود: برگزاری نمایشگاه های استانی فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با صنعت نشر، نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در كشور و استان ها است .
وی ادامه داد: برپایی 150 غرفه و حضور ناشران برجسته كشوری در نهمین نمایشگاه كتاب استان مركزی یكی از نقاط قوت و ظرفیت های بزرگ این نمایشگاه است كه فرصت مناسبی را برای مطالعه و دسترسی آسان علاقه مندان به محصولات فرهنگی از جمله كتاب فراهم كرده است.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ایجاد بخش فروش متمركز در نهمین نمایشگاه استان مركزی را از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه عنوان كرد و گفت: 75 ناشر از سراسر كشور در این قسمت آثار و كتب خود را به مردم عرضه می كنند.
شهرام نیا بیان كرد: 37 هزار عنوان كتاب در عرصه های مختلف فرهنگی، معنوی و بخش كودكان در این نمایشگاه در معرض بازدید متقاضیان و علاقه مندان به كتاب و كتابخوانی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 20 درصد بن تخفیف كتاب توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی و موسسه نمایشگاه های ایران و 10 تا 20 درصد توسط ناشران، نویسندگان و شعرا برای بازدید كنندگان در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران غرفه از من بپرس را یكی دیگر از غرفه های این نمایشگاه عنوان كرد و گفت: در این غرفه اطلاعات دقیقی از كتاب های این نمایشگاه جمع بندی شده است تا شهروندان بتوانند با آگاهی بیشتری كتاب ها مورد نظر خود را انتخاب كنند.
سیصد و هجدهمین نمایشگاه كتاب استانی و نهمین نمایشگاه سراسری كتاب مركزی از 13 تا 18 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب ایران در اراك برپاست.
1995/305/خبرنگار: مهدی عظیمی ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی