بهره برداری از نیروگاه خورشیدی10مگاواتی اصفهان تا دو هفته دیگر

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شركت برق منطقه ای اصفهان گفت: به احتمال زیاد كار نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی این استان تا دو هفته دیگر پایان می یابد و این نیروگاه تا دو هفته دیگر با حضور مسئولان وزارت نیرو و استان به بهره برداری خواهد رسید.

رسول موسی رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجوز ساخت این نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در جرقویه سفلی اصفهان در سال گذشته صادر شد.
وی اضافه كرد: اما عملیات اجرایی این نیروگاه یكماه قبل آغاز شد و قرار است پس از افتتاح تا یكماه آینده وارد شبكه توزیع برق شود.
مدیرعامل شركت برق منطقه ای اصفهان درباره اعتبار مالی این طرح نیز گفت: برای احداث و بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی بیش از 50 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی دلیل انتخاب منطقه جرقویه سفلی اصفهان برای احداث این نیروگاه را وجود تشعشات خورشیدی زیاد در این منطقه به دلیل كویری بودن آن اعلام كرد و گفت: منطقه شرق و جنوب شرقی اصفهان برای احداث نیروگاه های خورشیدی بسیار مناسب است.
موسی رضایی با بیان اینكه استان اصفهان ظرفیت تولید پنج هزار مگاوات برق از طریق انرژی خورشدی را دارد، افزود: تاكنون مجوز احداث نیروگاه خورشیدی در جرقویه سفلی، شهرضا، ورزنه ، نایین ، آران و بیدگل، اردستان و كاشان برای تولید 2 هزار مگاوات برق صادر شده است.
خاطرنشان می شود، وزیر نیرو امروز ( چهارشنبه ) پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از بهره برداری نیروگاه 10 مگاواتی برق اصفهان تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: درخواست سرمایه گذارهای خارجی برای حضور در بخش انرژی های نو نیز به بیش از سه میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حمید چیت چیان افزود: دولت یازدهم در مسایل محیط زیستی یك تاكید ویژه داشته است و این مساله در كانون سیاست های دولت و وزارت نیرو قرار دارد.
وی با بیان اینكه توسعه انرژی های تجدیدپذیر از اهداف بسیار مهم وزارت نیرو است، یادآور شد: قبل از افتتاح دو نیروگاهی كه اخیرا در همدان راه اندازی شد؛ بزرگترین سایت خورشیدی ما ظرفیت یك مگاوات تولید برق داشت كه خوشبختانه در اوایل هفته جاری در همدان دو نیروگاه هركدام با هفت مگاوات ظرفیت تولید برق به بهره برداری رسید.
وزیر نیرو گفت: ان شاء الله طی دو هفته آینده نیروگاه بعدی با ظرفیت 10 مگاوات در اصفهان به بهره برداری خواهد رسید و این روند با سرعت ادامه پیدا خواهد كرد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر