۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82666756
T T
۰ نفر

وجود 14 هزار بازنشسته در چهارمحال و بختیاری

۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82666756
وجود 14 هزار بازنشسته در چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- مدیر صندوق بازنشستگی چهارمحال و بختیاری گفت: 14 هزار بازنشسته و 17 هزار فرد شاغل در استان از خدمات این صندوق بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا، منوچهر صفرپور روز شنبه در همایش بزرگداشت روز خانواده و تكریم بازنشستگان افزود: اعطای وام ضروری، اعزام بازنشستگان به اردوهای سیاحتی زیارتی، پرداخت كمك هزینه سفر، برقراری بیمه عمر و حوادث از جمله خدمات ارائه شده از صندوق بازنشستگی استان است.
وی تصریح كرد: بر اساس تفاهم نامه جدیدی كه امسال با سازمان فنی و حرفه ای بسته شده است، بازنشستگان و خانواده های آنها می توانند از آموزش های سازمان فنی و حرفه ای به صورت رایگان بهره مند شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با تكریم مقام بازنشستگان اظهار كرد: دوران بازنشستگی به معنای پایان حضور افراد در جامعه و فعالیت های جمعی نیست بلكه این افراد ذخیره های ارزشمندی از تجربیات هستند كه باید به نحو شایسته ای از آنها بهره مند شد.
سیامك سلیمانی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود كه هم فرد بازنشسته احساس كند كه برای جامعه مفید است و هم دولت با برگزاری كارگاه های آموزشی در ارتقای دانش بازنشستگان گام بردارد.
وی تصریح كرد: بهره گیری از بازنشستگان در فعالیت های پژوهشی می تواند راهكار خوبی در مشاركت دهی آنها در فعالیت های اجتماعی باشد.
به گزارش ایرنا، از سال 86 روز 25 ذیحجه به عنوان روز خانواده و تكریم بازنشستگان در تقویم رسمی كشور درج شده است.
علت انتخاب این روز شان نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان كه راجع به خانواده و استحكام پایه‌های آن است، عنوان شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021