۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۹
کد خبر: 82860364
T T
۰ نفر

طرح جامع و تفصیلی شهرهای دیشموك و مارگون تصویب شد

۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۹
کد خبر: 82860364
طرح جامع و تفصیلی شهرهای دیشموك و مارگون تصویب شد

یاسوج- ایرنا- طرح جامع و تفصیلی شهر دیشموك از توابع كهگیلویه و شهر مارگون از توابع شهرستان بویراحمد امروز دوشنبه در نشست كارگروه امور زیربنایی و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به تصویب نهایی رسید.

به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار كهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: زمان تهیه و تدوین این 2 طرح حدود یك سال و 2 ماه طول كشید و افق اجرای آنها نیز 10 ساله و تا سال 1405 خواهد بود.
عزیر فیلی اظهار داشت: این 2 طرح در نشست های مختلف كمیته های زیرمجموعه شورای فنی كهگیلویه و بویراحمد بررسی، كارشناسی و در مورد آنها بحث و تبادل نظر شده است.
وی افزود: نظر مدیران دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد به همراه استعلام های لازم برای تهیه و تدوین این 2 طرح گرفته شده است.
فیلی بیان كرد: مشاوران هر 2 طرح برای تهیه و تدوین آنها تاكنون نشست های متعددی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرهای دیشموك و مارگون برگزار كرده و همكاری و تعامل مطلوبی نیز با یكدیگر داشته اند.
وی عنوان كرد: در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت طرح جامع و تفصیلی به طور جداگانه تهیه، تصویب و اجرا می شوند.
فیلی ابراز داشت: این در حالی است كه در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت طرح جامع و تفصیلی به طور مشترك تهیه، تصویب و اجرا خواهند شد.
مشاوران طرح جامع و تفصیلی شهرهای دیشموك و مارگون در این نشست پس از ارائه توضیحات لازم به برخی پرسش ها و ابهامات اعضای شركت كننده نیز پاسخ دادند.
شهر دیشموك مركز بخش دیشموك از توابع شهرستان كهگیلویه افزون بر پنج هزار نفر جمعیت دارد و در حدود 250 كیلومتری یاسوج مركز كهگیلویه و بویراحمد واقع است.
شهر مارگون مركز بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد نیز دارای جمعیتی افزون بر چهار هزار نفر است و در حدود 70 كیلومتری یاسوج مركز كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
7535/1662