۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82910134
T T
۰ نفر

صيد «تُن ماهيان» در آب هاي ساحلي جاسك آغاز شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82910134
صيد «تُن ماهيان» در آب هاي ساحلي جاسك آغاز شد

جاسك - ايرنا - معاون صيد اداره شيلات جاسك گفت: صيد «تُن ماهيان» ( هوور، زرده و گيدر) در آب هاي ساحلي اين شهرستان آغاز شده و تا شهريور ماه امسال ادامه دارد.

ˈاكبر حيدري نژاد روز چهارشنبه درگفت و گو با ايرنا افزود: امسال بيش از سه هزار و 500 صياد با استفاده از 180 لنج صيادي و 400 قايق با روش هاي تور گوشگير (انتظاري)، پرساين (محاصره اي) و قلاب صيد «تن ماهيان» را از صيدگاه ˈتوچك تا راس ميداني به وسعت 120 مايل طولي و به عمق 15 مايلي انجام مي دهند.
وي با بيان اين كه درسال گذشته نيز شش هزار تن ماهي از آب هاي ساحلي جاسك صيد شد پيش بيني كرد با توجه به به وضعيت جوي، نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش صيد ايجاد شود.
حيدري نژاد گفت: هر كيلو ماهي تن در جاسك 55 هزار ريال از صياد خريداري مي شود.
وي ادامه داد: بيش از 90 درصد «تن ماهيان» براي تبديل به كنسرو به كارخانه فرآوري توليد كنسرو در هرمزگان و ساير استان ها از جمله سيستان وبلوچستان (چابهار)، فارس، اصفهان، كرمان و خوزستان انتقال مي يابد و 10 درصد ديگر نيز وارد بازارهاي ماهي فروشي استان مي شود.
معاون صيد شيلات جاسك ياد آور شد: اين شهرستان رتبه دوم صيد «تن ماهيان» كشور را پس از چابهار در سيستان و بلوچستان دارد.
حيدري نژاد خاطر نشان كرد: صيد «تن ماهيان» در آب هاي دور جاسك نيز كه از شهريور سال گذشته آغاز شده است در انتهاي ارديبهشت 97 به پايان مي رسد.
شهرستان جاسك بواسطه نزديكي به درياي عمان و اقيانوس هند يكي از قطب هاي مهم توليد و استحصال «تن ماهيان» در جنوب كشور است.
7199/7408