۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82973290
T T
۰ نفر

قطعي برق و اختلال خدمات رساني در آستارا

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82973290
قطعي برق و اختلال خدمات رساني در آستارا

آستارا - ايرنا - گرماي زياد هوا و استفاده از وسايل سرمايشي، باعث افت ولتاژ و قطعي برق در آستارا شده و در خدمات رساني به مردم اختلال ايجاد كرده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا قطعي برق و آب سوغات تابستان و گرماي هوا براي مردم آستاراست و خاموشي ها پيامدهايي براي مردم داشته و موجب گلايه شهروندان شده است.
ساجدي بستني فروش خيابان فارابي آستارا گفت: قطعي هاي مكرر برق در طول روز باعث آب شدن بستني ها مي شود و با وصل مجدد جريان برق، چندين ساعت طول مي كشد تا دوباره بستني ها به شكل اوليه خود براي فروش و مصرف برگردد و اين براي ما ضرر و زيان زيادي به همراه دارد.
هادي طبيب زاده از شهروندان آستارا نيز گفت: جدول قطعي برق همه روزه از طريق فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي اعلام و در اختيار مردم قرار مي گيرد اما با اين قطعي هاي مستمر، نگران سوختن و خسارت ديدن وسايل برقي هستيم زيرا با قطع برق احتمال سوختن وسايل برقي همچون يخچال و كولر وجود دارد.
مكتبي اصل از نانوايان يكي از روستاهاي بخش مركزي آستارا نيز مي گويد: قطعي برق در طول روز، ساعت پخت نان را به هم زده و در بسياري از مواقع خميرهاي آماده شده براي پخت نان به علت قطعي طولاني برق قابليت پخت پيدا نمي كند و دور ريخته مي شود.
رئيس اداره برق آستارا در اين خصوص به ايرنا گفت: در برنامه ارائه شده براي خاموشي هاي امروز، مسير خيابان امام از ساعت 9 تا 11 نوشته شده بود ولي به دليل مديريت در مصرف بهينه برق، خاموشي صورت نگرفت و از فردا برنامه خاموشي چندين ساعت قبل از طريق كانال ها و شبكه هاي اجتماعي به اطلاع مردم خواهد رسيد.
ستار آقايي پور افزود: اگر درجه كولر روي 24 تنظيم شود، بار مصرفي برق كولرها به يك سوم كاهش مي يابد و كولر آبي هم اگر در دور كند تنظيم باشد، مصرف برق نصف مي شود.
وي با اشاره به اينكه مردم نگران وسايل برقي خود در طرح خاموشي ها نباشند، اظهار كرد: قطع برق تاثيري در كاركرد وسايل برقي ندارد و نمي تواند سبب سوختن يا وارد شدن خسارت به آنها شود بلكه آنچه سبب وارد شدن خسارت به وسايل برقي مي شود، نوسان ولتاژ برق است و خوشبختانه اين مشكل در شبكه هاي برق شهرستان كم است.
آقايي پور تاكيد كرد: مردم بايد مصرف خود را مديريت كنند و ميزان استفاده از برق را به حداقل برسانند تا خاموشي اعمال نشود زيرا در صورتي كه موازنه ميان توليد و مصرف برق برقرار نباشد، به ناچار خاموشي بيشتر خواهد شد.
وي اضافه كرد: در كشور طي 10 سال گذشته مشكل كمبود برق و خاموشي نداشته ايم اما امسال به علت كاهش نزولات آسماني، سه هزار و 700 مگاوات از نيروگاه هاي برق آبي كه در سدها نصب شده اند، از مدار خارج شده اند و بر اين اساس با كاهش شديد توليد برق رو به رو هستيم.
رئيس اداره برق آستارا يادآور شد: در صورت قطعي هاي موردي برق به غير از برنامه ارائه شده، شهروندان مراتب را با شماره هاي 121 و 01344813000 واحد اتفاقات برق اطلاع دهند.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و تعداد مشتركان برق آن بيش از 49 هزار خانوار است.
7105 / 7124 / 2007