۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۶
کد خبر: 83066053
T T
۰ نفر
مجوز 174 خانه مسافر در چهارمحال و بختياري صادر شد

شهركرد- ايرنا- معاون گردشگري و سرمايه گذاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري گفت: مجوز فعاليت 174خانه مسافر در اين استان براي طرح توسعه گردشگري صادر شده است.

حيدر صادقي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد: هم اينك 114 خانه مسافر در اين استان فعال و آماده خدمات رساني به مسافران است.
به گفته وي، از اين تعداد 69 خانه مسافر در شهرستان سامان، 24 مورد در شهرستان شهركرد،5 مورد در شهرستان بروجن، 2 مورد در شهرستان اردل، 7 مورد در شهرستان كيار، 6 خانه مسافر در شهرستان فارسان و يك خانه نيز در شهرستان لردگان فعال شده است.
صادقي تصريح كرد: هم اينك افزون بر 130 نفر به صورت مستقيم در خانه هاي مسافر فعال چهارمحال و بختياري مشغول به كار شده اند.
وي يادآور شد: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري نظارت بر فعاليت خانه هاي مسافر در استان را تشديد و واحدهاي غيرمجاز در اين بخش را شناسايي و به مراجع قضايي معرفي مي كند تا برخورد قانوني لازم با آنان صورت گيرد.
صادقي اظهار داشت: از دهياران، اعضاي شوراهاي اسلامي و معتمدان محلي تقاضا مي شود تا نسبت به شناسايي و معرفي خانه هاي مسافر غيرمجاز و معرفي آنان به اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري و يا ادارات شهرستاني در سطح استان همكاري كنند.
به گزارش ايرنا، خانه مسافر، محلي براي اقامت مسافران و گردشگران است كه در طرح توسعه گردشگردي صاحبان اين خانه هاي مستعد براي پذيرايي از مسافران مجوز فعاليت مي گيرند و قيمت اقامت در اين نوع از مهمانپذيرها از هتل كمتر است.
در دولت تدبير و اميد 22 مجوز اقامتگاه بوم گردي در چهارمحال و بختياري صادر شده است كه از اين تعداد 14 اقامتگاه فعال و بقيه در مرحله مرمت و يا بهسازي قرار دارد.
چهارمحال و بختياري بهشت بوم گردي ايران و از ظرفيت هاي منحصر بفردي در حوزه گردشگري به خصوص گردشگري طبيعي برخوردار و داراي دو هزار و 700 جاذبه گردشگري است كهباعث شده تا هر ساله بخشي از گردشگران داخلي و خارجي به اين استان سفر كنند.
7362/2097