۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83082490
T T
۰ نفر

صيد ساردين در جاسك 10 درصد افزايش يافت

۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83082490
صيد ساردين در جاسك 10 درصد افزايش يافت

بندرعباس -ايرنا- معاون صيد و صيادي شيلات جاسك گفت: صيادان اين شهرستان از آغاز فصل صيد تاكنون 2هزار تن ساردين صيد كردند كه در همسنجي با سال گذشته 10درصد افزايش نشان مي دهد.

اكبر حيدري نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تغييرات جوي و آموزش نوين به صيادان علت افزايش صيد در آبهاي اين شهرستان بوده است.
وي، فصل صيد ساردين ماهيان را از اول مهر97 تا نيمه دوم ارديبهشت ماه 98عنوان كرد و ادامه داد: 450 صياد زن و مرد بوسيله 25 فروند قايق و لنج با استفاده از تورهاي ريزبافت، صيد ماهي ساردين را برعهده داشتند.
معاون صيد و صيادي شيلات جاسك اظهار داشت: 75 درصد ماهي صيد شده به 3 كارخانه فعال پودر ماهي و يك سردخانه عمل آوري اين شهرستان و بقيه به شهرستانهاي ميناب ، رودان و بندرعباس ارسال شد.
حيدري نزاد ياد آور شد: جاسك بعد از شهرستان قشم رتبه دوم صيد ساردين ماهي را در هرمزگان دارد.
از جمعيت 51 هزار نفري جاسك در 300 كيلومتري بندرعباس، 5 هزار نفر با بهره گيري از 800 فروند لنج و قايق به صيد و صيادي مشغول هستند.
ساردين ماهيان از دسته ماهيان سطحي است كه به نام ساردين و موتو معروف هستند.
تركيبات گوشت ساردين ماهيان داراي پروتيين و ويتامين هاي بالايي هستند كه مي توان به عنوان يك ماده غذايي منفرد و همراه با مواد غذايي ديگر مصرف كرد زيرا داراي بافت نرم و بسيار نازك بوده و زود فساد مي شوند.
ساردين ماهيان به دليل داشتن لطافت و ظرافت بافت در مقابل عوامل ايجاد كننده فساد بسيار حساس بوده و كيفيت غذايي خود را در صورت نبود سرعت در كار و عمل آوري و يا حمل و نقل و گذشت زماني كوتاه سريع از دست مي دهند.
7199 /6048