۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 83124910
T T
۰ نفر
جشني براي ستارگان امروز و ديروز ورزش دانش آموزي

سنندج - ايرنا - سالن اجتماعات اردوگاه سليمان خاطر سنندج روز پنجشنبه ميزبان برگزاري جشني با هدف تجليل از ستارگان و قهرمانان ديروز و امروز ورزش دانش آموزي استان كردستان بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، نقش و تاثير ورزش بر سلامت جسم و روح و روان بر كسي پوشيده نيست و در اين زمينه برگزاري هدفمند ورزش در مدارس و سوق دادن نسل جوان و آينده ساز به آن مي تواند جامعه را به سمت نشاط، شادابي و سلامتي هدايت كند.
امروزه فراگيري فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي موجب شده جوانان و نوجوانان ما بيشتر وقت خود را در اين حوزه ها صرف كنند و رغبت و حتي فرصتي براي انجام فعاليت هاي ورزشي نداشته باشند.
بر همين اساس ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه فرصت بسيار مناسبي براي هدايت اين نسل به سمت فعاليت هاي ورزشي است كه متوليان امر بايد با برنامه ريزي مفيد و موثر آن را امكان پذير كنند.
با ورزش و تحرك بدني مي توان زمينه سلامتي جسم و روح جوانان و آينده سازان كشور را فراهم كرد بنابراين متوليان آموزش و پرورش در مدارس به گونه اي بايد برنامه ريزي كنند كه دانش آموزان پس از فراغت از تحصيل نيز به ورزش بپردازند.
در حال حاضر مسئولان و متوليان آموزش و پرورش در كشور به اين نتيجه رسيده اند كه ورزش دانش آموزي بهترين گزينه براي نهادينه كردن اين مقوله مهم در بين جوانان و نوجوانان است لذا با برنامه هاي مختلف و اجراي طرح هاي گوناگون در اين زمينه كار مي كند.
استان كردستان چند سالي است كه در اين زمينه گوي سبقت را از برخي استان ها ربوده است بطوريكه از رتبه 28 كشوري مسابقات ورزش دانش آموزي در پنج سال پيش به رتبه هفتم كشور در سال جاري رسيده است.
معاونت تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان براي ايجاد شور و اشتياق در بين دانش آموزان و افزايش انگيزه بيشتر آنان به سمت ورزش و فعاليت هاي بدني جشني را با هدف تجليل از ستارگان و قهرمانان ورزش دانش آموزي استان برگزار كرد.
اين جشن با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان، معلمان و مربيان تربيت بدني، پيشكسوتان و همچنين قهرمانان مسابقات ورزش دانش آموزي و اولياي آنان در اردوگاه سليمان خاطر سنندج برگزار شد.
در اين جشن علاوه بر تجليل از دانش آموزان قهرمان مسابقات ورزش دانش آموزي از يشكسوتان و ستارگاني كه سال هاي عمر خود را در اين حوزه صرف كردند نيز تقدير شد تا انگيزه آينده سازان كشور براي فعاليت هاي ورزشي چند برابر شود.

** كمبود تجهيزات و امكانات ورزشي در كردستان
مديركل آموزش و پرورش كردستان در اين آيين با بيان اينكه در حال حاضر امكانات ورزش دانش آموزي از جمله سالن ها و فضاهاي ورزشي در استان محدود است، گفت: سرانه ورزشي نيز نسبت به ميانگين كشوري پايين است اما با وجود اين كمبودها ورزش دانش آموزي استان به جايگاه هفتم كشور رسيد.
رشيد قرباني با بيان اينكه در موفقيت هر سيستمي سه فاكتور منابع، نيروي انساني و برنامه ريزي مطلوب تاثير گذار است، افزود: استان كردستان هر چند در زمينه امكانات و فضا با كمبود امكانات و فضا مواجه است اما با تلاش نيروي انساني متخصص و فعال و برنامه ريزي هاي كيفي و مطلبي روند رو به رشدي داشته است.
وي يادآور شد: سال گذشته با اراده دولت و وزارت آموزش و پرورش امكانات و تجهيزات خوبي وارد استان شد كه اميد مي رود اين روند ادامه يافته و كمبودهاي موجود در اين حوزه جبران شود.
مديركل آموزش و پرورش كردستان همچنين با اشاره به تاكيدات و سياست هاي وزير آموزش و پرورش مبني بر ايجاد نشاط و شادابي در مدارس ابراز اميدواري كرد با توسعه ورزش دانش آموزي و استمرار روند رو به رشد آن در مدارس اين مهم محقق شود.

** ره آورد ورزش دانش آموزي نهادينه كردن تربيت در بين دانش آموزان است
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان نيز در اين آيين گفت: حوزه تربيت بدني به عنوان بخشي از آموزش و پرورش و همسو با برنامه هاي سند تحول بنيادين اقدامات خوبي را در زمينه ارتقاي ورزش دانش آموزي انجام داده است.
افشين خوشگوار با بيان اينكه ورزش در آموزش و پرورش فرصت مناسبي است كه از ره آورد ورزش تربيت در ميان دانش آموزان نهادينه شود، افزود: حوزه تربيت بدني برنامه هاي خود را در 2محور اجراي درس تربيت بدني موسوم به زنگ ورزش و برگزاري مسابقات پيش مي برد.
وي اظهار داشت: در بخش زنگ ورزش تلاش مي شود با فراهم كردن امكانات و تجهيزات لازم و استفاده از مربيان متخصص و منابع درسي و علمي درس تربيت بدني را در حوزه كلان سازماندهي كند.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان افزود: در قالب زنگ ورزش برنامه هاي مختلفي از جمله المپيادهاي درون مدرسه اي، حياط پويا و كانون هاي دانش آموزي اجرا شده و به كيفيت بخشي درس تربيت بدني كمك مي شود.
وي به برگزاري مسابقات ورزشي به عنوان محور دوم فعاليت هاي حوزه تربيت بدني اشاره كرد و يادآور شد: مسابقات ورزشي يكي از بخش هاي پر مخاطب ورزش دانش آموزي است كه از اين ناحيه مي توان دانش آموزان را به سمت درس تربيت بدني سوق داد.
خوشگوار اضافه كرد: در چهار سال گذشته و با برنامه محوري، تغيير رويه و تجميع ظرفيت هاي درون سازماني به ارتقاي جايگاه ورزش دانش آموزي استان در سطح كشور كمك كرد.
وي اظهار داشت: با تلاش ها و اقدامات انجام شده امسال ورزش دانش آموزي استان در جايگاه هفتم كشوري و براي سومين سال پياپي در جايگاه اول منطقه غرب كشور قرار گرفت.
در ادامه اين آيين از سيد صالح شهدايي، سيد زاهد هاشمي نسب، مليحه آريانا و نرگس ياري به عنوان پيشكسوتان ورزش دانش آموزي كردستان و همچنين 220 نفر از دانش آموزان قهرمان مسابقات ورزش دانش آموزي و كارشناسان و مربيان اين حوزه با اهداي لوح و هدايايي تجليل شد.
7348/9102