۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 83264128
T T
۰ نفر

آب شهر زيراب و سوادكوه شمالي وصل شد

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 83264128
آب شهر زيراب و سوادكوه شمالي وصل شد

ساري – ايرنا – معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مازندران گفت كه آب شهر زيراب و شهرستان سوادكوه شمالي كه به دليل بارندگي و جاري شدن سيلاب 12 فروردين قطع شده بود ، هم اكنون وصل شده است .

مهدي رازجويان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا دليل جاري شدن سيلاب در شهر زيراب را ذوب شدن برف ها در بالادست و طغياني شدن رودخانه تلار بر اثر سرازير شدن حجم زيادي از برف آب به همراه بارندگي اعلام كرد.
وي با اعلام اينكه بارندگي و وقوع سيلاب دوشنبه شب در شهر زيراب و سوادكوه شمالي باعث قطعي آب شده بود ، گفت كه از 2 ساعت پيش آب آشاميدني اين مناطق وصل شده است.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مازندران همچنين در باره وضعيت راههاي منطقه هم اظهار داشت : هم اكنون راه اصلي محور سوادكوه باز است ، برخي از راه هاي فرعي محور سوادكوه كه به دليل سيلاب و ريزش كوه بسته بود ، امروز با همت عوامل راهداري بازگشائي شد .
رازجويان محورهاي فرعي بازگشائي شده را برنت و دراسله برشمرد و افزود : هم اكنون محور فلورد به سنگده بسته است كه تلاش براي بازگشايي اين محور هم ادامه دارد.
وي با اشاره از تخريب 6 واحد مسكوني در سيلاب 12 فروردين در زيراب ، توضيح داد : سيلاب همچنين مدرسه الزهرا و دانشگاه پيام نور را هم دچار آبگرفتگي كرد كه با هماهنگي هاي به عمل آمده با مدير مدرسه الزهرا ، دانش آموزان اين مدرسه روز شنبه به مدرسه ديگري منتقل مي شوند و دانشجويان هم با تاخير سال تحصيلي جديد را آغاز خواهند كرد .
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران از استقرار ادوات براي هدايت آب شهر زيراب به رودخانه تلار خبر داد و افزود : هم اكنون در شهر زيراب واقع در شهرستان سوادكوه 10 دستگاه بيل مكانيكي ، چهار دستگاه بولدوزر و چهار دستگاه لودر مستقر است تا با هدايت آب به سمت رودخانه از تخريب بيشتر منازل جلوگيري شود.
** برقراري حركت قطار از فردا
رازجويان با اشاره به رانش در مسير ريل قطار زيراب به پل سفيد ، گفت : بر اثر رانش و سيلاب روز گذشته حدود 100 متر از مسير ريلي زيراب به پل سفيد با رانش مواجه و سبب شد تا تردد قطار در مسير راه آهن شمال قطع شود.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مازندران با بيان اينكه ماموران راه آهن به صورت شبانه روز تمام تلاش خود را براي بازگشائي مسير انجام داده اند ، افزود : ماموران راه آهن در حال اصلاح مسير ريل هستند و از فردا تردد قطار انجام خواهد شد .
وي گفت : در حال حاضر قطار از گرگان تا زيراب تردد مي كند و از زيراب به پل سفيد ريل متوقف مي شود و همچنين قطارهاي تهران تا پلسفيد در جريان است و از آنجا مسافران با اتوبوس جابه جا مي شوند .
رازجويان در پايان در خصوص ميزان خسارت گفت : هم اكنون ميزان خسارت مشخص نيست ، بايد تمام دستگاه هايي كه ارگان آنان خسارت ديد ميزان خسارت را هر چه زودتر به ما اعلام كنند .
7334/1654