۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲
کد خبر: 83277569
T T
۰ نفر
استاندار: حفظ كارگران بايد اولويت واحدهاي توليدي استان باشد

كرمانشاه- ايرنا- استاندار كرمانشاه گفت: حفظ كارگران فعلي استان بايد در اولويت واحدهاي توليدي باشد و اخراج آنها خط قرمز استانداري براي حمايت از واحدهاي توليدي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هوشنگ بازوند روز يكشنبه در نشستي با مديرعامل و اعضاي هيات مديره هلدينگ بانك ملت كه به موضوع راه اندازي شركت كرپ ناز اختصاص داشت، افزود: تجربيات تلخ واگذاري واحدهاي توليدي دولتي، خصولتي در گذشته كه به تعطيلي و خروج تجهيزات آنها از استان شده حتما بايد منابع مالي و اهليت تخصص خريداران اين كارخانه براي مجموع استانداري ثابت شود.
او در ادامه اجازه تحويل و راه اندازي مجدد كرپ ناز توسط خريداران جديد را منوط به ارائه برنامه شفاف با زمانبندي مشخص براي رونق توليد و حفظ اشتغال كارگران سابق آن دانست.
وي با تقدير از سرمايه گذاران و بخش خصوصي كه در امر توليد فعاليت مي كنند، گفت: استانداري از همه فعاليت هايي كه منجر به رونق توليد و افزايش اشتغال در استان بشود، حمايت صد درصدي مي كند و تسهيلات خاصي براي توسعه فعاليت آنها در نظر مي گيرد.

**هلدينگ بانك ها چرا در استان كرمانشاه سرمايه گذاري نمي كنند
استاندار كرمانشاه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آمار بالاي بيكاري استان، از سرمايه گذاري نكردن هلدينگ بانك هاي كشور در استان انتقاد كرد و گفت: بانك ها براي سرمايه گذاري در كرمانشاه هيچ كاري نكرده اند و يك كارخانه كرپ ناز را به تملك در آورده و رهايش كردند تا ورشكسته شود.
وي در ادامه گفت: هزاران ميليارد تومان پروژه خصولتي مانند شستا( شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي) در كرمانشاه روي زمين مانده و بيكاري كارگران آنها براي استان به يك معضل بزرگ تبديل شده و صاحبان اين پروژه ها جوابگو نيستند.

**خريداران كارخانه كرپ ناز اهليت و منابع مالي كافي براي راه اندازي آن را دارند
در ادامه اين جلسه مديرعامل بانك ملت نيز گفت: 11 بار مناقصه و برنامه واگذاري شركت كرپ ناز كه تملك دارايي اين بانك محسوب مي شود، برگزار شده كه بانك هر بار براي اينكه اين كارخانه به دست اهلش بيفتد آن را رد كرده است.
محمد تقي صمدي، در ادامه بيان داشت: بانك ملت براي رونق توليد و ارتقا اشتغال كارگران شركت كرپ ناز نهايت سخت گيري را راجع به اهليت و داشتن منابع مالي كافي خريداران انجام داده است و خريداران جديد افرادي صاحب نام در بحث نساجي و توليد هستند و از آنها تعهد عدم تعديل نيروي كار و تعطيلي گرفته شده است.
وي فروش شركت كرپ ناز را در راستاي قوانين رفع موانع توليد و واگذاري دارايي هاي بانك ها به بخش خصوصي دانست.
در پايان اين جلسه مقرر شد، تيمي از مجموعه استانداري و هلدينگ بانك ملت تكليف راه اندازي شركت كرپ ناز و نحوه چگونگي به كارگيري كارگران آن را بررسي كند.
شركت كرپ ناز هرسين در سال 1375 در زميني به مساحت 33/5 هكتار با زيربناي سايت كارخانه حدود 4/5 هكتار افتتاح و با ظرفيت اشتغال 450 نفر براي توليد چادر مشكي شروع به كار كرد.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي بيش از يك هزار واحد توليدي با 30 هزار نفر اشتغالزايي است.
3209/8066