۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83339663
T T
۰ نفر

اولویت نظام رونق اقتصادی و اشتغال مرزنشینان است

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83339663
اولویت نظام رونق اقتصادی و اشتغال مرزنشینان است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: مرزنشینان استان کرمانشاه همیشه و در همه حال حافظ مرزهای ایران اسلامی بوده اند. ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال برای این عزیزان یک اولویت برای نظام است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت و راهبری مقابله با تحریم استان اظهار داشت: متأسفانه تصمیم به تازگی بانک مرکزی در زمینه ملزم کردن افراد به ثبت سفارش کالا و سپردن تعهد ارزی، مشکلات بسیار جدی را برای پیله‌وران فعال در بازارچه‌های مرزی استان به وجود آورده است.


وی اضافه کرد: این تصمیم سخت گیرانه بانک مرزی بدون توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و اهمیت وضعیت اقتصادی ساکنان مناطق مرزی صورت گرفته است و باعث شده نوعی رکود در بازارچه‌ها به وجود بیاید و چند هزار نفر در خطر بیکاری قرار بگیرند.


استاندار کرمانشاه گفت: بازارچه جوانرود طی این سال‌ها از یک رونق فوق العاده برخوردار بوده و روزانه صدها مسافر از استان‌های همجوار و دیگر استان‌ها برای خرید کالا به آن مراجعه می‌کنند.


وی افزود: حضور این حجم از گردشگر یک رونق چشمگیر در بخش خدمات این شهر ایجاد کرده و اشتغال زیادی پیرامون آن شکل گرفته است.


بازوند اظهار داشت: سخت گیری‌های به وجود آمده برای واردات کالا از بازارچه‌های مرزی استان باعث به خطر افتادن رونق اقتصادی بازارچه جوانرود شده و اگر این وضعیت تداوم یابد این چند هزار اشتغال ایجاد از بین می‌رود.


وی تصریح کرد: چرا بازاریان جوانرود به جای مرز شوشمی بابد کالاهایشان را از بندر گناوه در بوشهر تأمین کنند.


استاندار کرمانشاه تاکید کرد: رونق بازارچه جوانرود باید به هر شکل ممکن حفظ شود. برای رفع محدودیت‌ها با رئیس بانک مرکزی مذاکره می‌کنیم تا این مصوبه اصلاح شود.
۸۰۶۶