عباس صوفی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مرکز خدماتی به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری که در مدت کوتاه فعالیت آزمایشی، با رضایتمندی حداکثری شهروندان همراه بود، با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و سرعت بخشیدن در حل مشکلات شده است.
صوفی با تاکید بر اینکه مرکز ۱۳۷ بهترین مرجع، مأخذ و مخزن دادههای مدیران شهری همراه با بررسی و تحلیل است، عنوان کرد: در واقع مدیران شهری از نیازهای واقعی مردم شناخت پیدا میکنند که در این بین حدود ۱۲ هزار مشکل در ۹ ماه گذشته برطرف شد.
وی با بیان اینکه در این مرکز حدود هزار خدمت به شهروندان ارائه میشود، افزود: در اولویت قرار دادن رسیدگی به مشکلات مردمی، خدمات رسانی بیشتر و برنامهریزی برای رفع دغدغههای واقعی شهروندان از اولویتهای مدیریت شهری همدان است که راهاندازی مرکز ۱۳۷، جهش مهمی برای رفع مشکلات شهری مردم محسوب میشود.
به گفته وی، شهرداری همدان به عنوان یکی از دستگاههای خدماتی، اجتماعی و مدنیمحور در شهر، ارتباط بسیار نزدیکی با اقشار مختلف جامعه دارد که بیتردید موفقیت آن در گرو ارتباط مستمر و شناخت همه جانبه مطالبات شهروندان است.
صوفی با تاکید بر اینکه تعامل، رصد و شناخت خواستهها، مطالبات، مشکلات و مسائل شهر و شهروندان برای شهرداری ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: بر اساس روش سنتی گذشته، شهروندان برای دریافت خدمات از شهرداری با ثبت درخواستها، زمان بسیاری را در شهرداری مناطق و سازمانها در رفتوآمد بودند در حالی که این شرایط و بستر با رشد فناوری و شبکههای اجتماعی جان تازهتری گرفت.
وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه هزار شهروند برای دریافت خدمات، مشکلات خود را با مرکز ۱۳۷ مطرح میکنند و کارشناسان این حوزه با ثبت و ارجاع مشکلات به کارشناس و یا مسؤول مربوطه، مدت زمان رسیدگی به درخواستها را شتاب میبخشند.
شهردار همدان توضیح داد: کارشناس و یا مدیر حوزه موظف است ظرف مدت تعیین شده پاسخگوی شهروندان باشد و ناظران و بازرسان مرکز ۱۳۷ هم با پیگیری امور شهروندان، رضایتمندی را جویا میشوند که در صورت کسب نشدن رضایت، مسئول پیگیری ویژه ۱۳۷ موظف به پیگیری است.
صوفی افزود: در مجموع فرآیند کلی مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان شامل ثبت پیام، ارجاع به مجری انجام کار و پیگیری، بازخورد سنجی، پیگیری ویژه و مختومه شدن پیام است.
وی با بیان اینکه در این مرکز حدود ۵۰۰ تن از نیروهای شهرداری همدان، برنامههای خود را به صورت سیستمی، آموزش دیده و تحویل گرفتهاند، افزود: این کارشناسان با حذف سیستم سنتی گذشته، به صورت برخط و رایگان مباحث شهری را دنبال میکنند.
صوفی بیان کرد: در حقیقت این مرکز جایگزین مراجعه حضوری شهروندان به واحدهای اجرایی شهری شده و شهروندان بدون مراجعه به شهرداری برای طی کردن بروکراسی اداری و در کوتاهترین زمان ممکن به خواستههای شهری خود خواهند رسید.
شهردار همدان مسیرهای ۹ گانه ثبت اعلام درخواستها، پیشنهادات و شکایتهای شهروندان توسط مرکز ۱۳۷ را ملاقات عمومی، ارتباط مستقیم با مدیران شهری و اعضای شورای شهر، صندوق پستی، ایمیل، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۱۳۷ و ۱۰۰۰۱۳۷۱۳۷۱۳۷، درگاه اینترنتی و نرمافزارهای تلفن همراه این مرکز برشمرد.
وی گفت: این سامانه مدیریت شهری با رعایت اصول شهروندی، مشارکت مردمی و پاسخگویی مسئولانه، به صورت شبانه روزی و در ۳ شیفت کاری نسبت به برقراری ارتباطی آسان و یکسان به منظور جلب رضایتمندی شهروندان تلاش میکند.
صوفی اعلام کرد: مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نیز رسیدگی به مشکلات موجود در محلهها و مناطق مختلف شهری با محوریت خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، اماکن عمومی، زیباسازی و چشمانداز شهری و امور اجتماعی و نظارت همگانی بر رفتار و عملکرد کارکنان شهرداری است.
فتنی است آئین بهره برداری رسمی از این سامانه روز سه شنبه ۲۸ خردادماه جاری ساعت ۹ تا ۱۱ در تالار فجر با حضور مسئولان و همیاران ۱۳۷ و عموم شهروندان همدانی برگزار میشود.
۷۵۲۳/۲۰۹۰
نظر شما