۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83376123
T T
۰ نفر

رهبر تایوان به آمریکا می رود

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶
کد خبر: 83376123
رهبر تایوان به آمریکا می رود

پکن- ایرنا- «تسای اینگ ون» رهبر تایوان قرار است در ماه جاری میلادی و در جریان سفر به کشورهای متحد این جزیره در منطقه کارائیب، چهار شب هم در آمریکا اقامت کند موضوعی که کارشناسان معتقدند باعث خشم چین خواهد شد و واکنش این کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» هنگ کنگ، "میگوئل تسائو" معاون وزیر خارجه تایوان روز دوشنبه اعلام کرد تسای در طول سفر خود به جزایر سنت وینسنت و گرنادا و هائیتی از جزایر متحد تایوان که از ۱۱ تا ۲۲ ژوئیه (۲۰ تا ۳۱ تیر ۱۳۹۸) طول می‌کشد چهار شب را در ایالات متحده بسر خواهد برد.

این مقام تایوانی با این حال هیچ جزئیاتی از برنامه‌های تسای در جریان سفر و اقامت در آمریکا اعلام نکرد.

خبرگزاری رسمی تایوان هم گفت که نیویورک و دنور از مقاصد سفر تسای به آمریکا هستند.

دولت چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و می‌گوید این جزیره بر اساس اصل «یک چین» حق برقراری روابط دیپلماتیک مستقل با کشورهای دیگر را ندارد پکن این موضوع را حساس‌ترین و مهم‌ترین مساله در روابط پکن و واشنگتن می‌داند، در همین حال آمریکا هم ادعا می‌کند که ارتباط رسمی با تایپه ندارد ولی از نظر دیپلماتیکی از آن جزیره حمایت می‌کند.

دونالد ترامپ و شی جین پینگ، رهبران آمریکا و چین روز شنبه این هفته در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در ژاپن با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند یکی از بحث‌های دو کشور در این نشست تاکید بر روی «اصل چین واحد» بود که بر اساس آن آمریکا نباید با تایوان ارتباط دیپلماتیک داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha