۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83414799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیا انتطار هفت ساله هواداران فوتبال در فارس پایان می یابد

۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83414799
حمیدرضا خلیقی
آیا انتطار هفت ساله هواداران فوتبال در فارس پایان می یابد

شیراز-ایرنا- لیگ دسته یک فوتبال در فصل جدید قرعه کشی شد و تیم های فجرشهید سپاسی و قشقایی شیراز نیز حریفان خود را شناختند و این سئوال مطرح است که آیا در پایان ماراتن ۳۴ هفته ای و طاقت فرسا که بسیاری از تیم ها خوب سرمایه گذاری کرده اند به انتظار هفت ساله فارسی ها برای صعود به لیگ برتر پایان داده می شود؟  

این رقابت ها از بیست و ششم مردادماه با شرکت ۱۸ تیم آغاز و در نخستین هفته تیم قشقایی در شیراز میزبان، مس کرمان یکی از مدعیان این جام است و تیم فجر شهید سپاسی هم در در اراک به مصاف تیم آلومینیم این شهر می رود که این دو تیم هم سرمایه گذاری خوبی برای صعود به لیگ برتر کرده است و در دوره قبل هم از مدعیان بودند.

آخرین حضور تیم فجر در لیگ برتر ایران مربوط به دوره سیزدهم است که در سال ۹۳ رخ داد، دراین سال فجری ها در پایان بازی ها که با شرکت ۱۶ تیم برگزار شد در رده سیزدهم ایستاد وبرای تعین تکلیف ماندن در لیگ برتر به مرحله حذفی رفت و دراین مرحله هم مغلوب حریف دسته یکی خود شد و از  لیگ برتر خداحافظی کرد.

  پایان برنامه سه ساله برای صعود به لیگ برتر

فجری ها پس از تغییر و تحول در این باشگاه و آمدن رسول فلاح به عنوان مدیرعامل، یک برنامه سه ساله تدوین کردند که درپایان این برنامه صعود به لیگ برترچشم انداز آن بود.

اما آن چیزی که سال هاست فوتبال فارس با آن دست و پنجه نرم می کند، مشکل مالی از یک طرف و از سوی دیگر زیر ساخت فرسوده فوتبال فارس در بخش اداری است و همین امر موجب شده علاقه مندان بی شمار فوتبال در این استان پهناور حدود هفت سال چشم انتظار داشتن تیمی در لیگ برتر باشند.

تیم فجر برای این فصل خیلی خوب برنامه ریزی و تمرینات تیم خود را به موقع شروع کرد و در جام چهارجانبه شیرازهم نمایش خوبی به ویژه در نیمه دوم مقابل شاهین بوشهر داشت که بازی ۲ بر صفر باخته را به تساوی کشاند و درنهایت درضربات پنالتی از رسیدن به فینال بازماند.

معلوم می شود داود مهابادی برای مدعی شدن، تیم خوبی بسته است اگر چه هنوز هم در چند پست نیاز به تقویت بازیکن دارد اگر می خواهد دل هواداران خود را پس از هفت سال شاد کند.

در لیگی که ۳۴ بازی سخت و طاقت فرسا برگزار می شود، مسئولان باشگاه فجر حتما فکر این را کرده اند که باید با پشتوانه قوی به ویژه بر روی نیمکت، قدم به این ماراتن سخت بگذارند.

حمایت استاندار فارس از تیم ها 

اما آنچه که هواداران تیم های شیرازی درلیگ دسته یک امیدوارساخت تا به انتظارآنها پایان داده شودهمانا حمایت عنایت الله رحیمی استاندار فوتبالی فارس برای  داشتن تیم در لیگ برتر است که تیم های قشقایی و فجر شیراز باید از این فرصت استفاده کنند و با تیمی قوی روانه مسابقات شوند.

تیم پرطرفدار قشقایی هم برای صعود گام برداشته است

تیم پر طرفدار قشقایی شیراز هم از زمان شکل گیری با حمایت هواداران خود به دنبال صعود به لیگ برتر بود و در لیگ گذشته هم خوب ظاهر شد اما با بازداشت سرمربی تیم به حاشیه رفته و از جمع مدعیان خارج شد.

برنامه صعود این تیم  به لیگ برتر که امتیاز تیم برق جدید شیراز را در لیگ یک  خریداری کرده به سال ۱۴۰۰ موکول شده تا هواداران این تیم تا آن زمان در انتظار بمانند اگرچه نیم نگاهی هم به صعود تا پیش از برنامه تعیین شده دارند.

تیم قشقایی هم به مانند همشهریش از همان ابتدا با مشکل مالی مواجه بود وحاشیه هایی هم در این رابطه بین هیات فوتبال و باشگاه قشقایی بوجود آمد و به رسانه ها هم کشیده شد.

باشگاه  قشقایی هم دراین فصل خوب برنامه ریزی کرده و پیش از شروع فصل جدید هم با اسماعیل سرهنگیان صاحب امتیاز پیشین تیم استقلال جنوب تهران زمینه مشارکت را فراهم کرد و سرهنگیان به عنوان بخشی از یک سرمایه گذار به عنوان قائم مقام باشگاه معرفی شد تا  کار نقل و انتقال بازیکنان را بر عهده بگیرد.

سرمایه گذارجدید که اخیرا کلیپی از او  در شبکه های مجازی پخش  شد، ابتدا برای اینکه از قافله مدعیان صعود به لیگ برتر عقب نماند رضا عنایتی کاپیتان گلزن و سابق تیم استقلال تهران را به عنوان سر مربی معرفی کردتا مشکل این تیم در گلزنی با وجود بهترین  گل زن لیگ برتر بر روی نیمکت حل شود.

تیم قشقایی هم به مانند سایرتیم های فوتبال چند بازیکن خوب را ازدست داده است وچند بازیکن خوب هم جایگزین کرد و حتما رضا عنایتی با شناختی که از لیگ یک دارد تیمش را قوی روانه این مسابقات فرسایشی خواهد کرد.

هم اینک که همه چیز آماده صعود یکی از تیم های فارس به لیگ برتر است باید ببینم هواداران در پایان بازی، با شادی سالن را ترک خواهند کرد و در سطح شهر جشن شادی خواهند گرفت.

هوادارنی که از  آخرین جشن آنان هفت سال می گذرد.

 در رقابت های فوتبال دسته یک باشگاه های کشور ۱۸ تیم حضور دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز حضور در لیگ برتر فصل ۹۹ را دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

خروج تیم های سیاه جامگان مشهد و نفت تهران در لیگ گذشته که در قرعه کشی شرکت داشتند  موجب بی نظمی در این مسابقات شد، آیا در این فصل جدید هم که اکثر تیم ها مشکل مالی دارند، شاهد انصراف خواهیم بود و یا اینکه لیگ به حیات  ۱۸ تیمی خود ادامه می دهد؟

این رقابت ها از بیست وششم مرداد ماه ۹۸ با ۱۸ تیم آغاز می شود و دیدار تیم های فجر و قشقایی در شهرآورد، شیرازی ها ( دربی ) در هفته پنجم برگزار می شود.

۹۶۰۰ /۱۸۷۶ 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط