۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84058087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندوآب به تولید نهال اختصاص دارد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به فعالیت ۱۶۷ نهالستان در این شهرستان گفت: هم اینک ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به تولید انواع نهال‌های مثمر و غیرمثمر اختصاص دارد.

علی دیانتی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نهالستان‌های میاندوآب‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان سالانه با تولید ۱۰ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های تولید نهال در کشور بوده و دارای برند ملی و منطقه‌ای در این زمینه است. 

وی افزود: نهال‌های تولیدی شامل درختان مثمر با پایه‌های بذری و رویشی و انواع درختان غیرمثمر است.

وی با بیان اینکه درختان مثمر بیشتر شامل انواع ارقام سیب، گلابی، به، زردآلو، آلو، هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو وانگور است، گفت: با تولید نهال در میاندوآب برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و به ۴۰۰ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: این شهرستان علاوه بر تامین نهال مورد استفاده در داخل به کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و پاکستان نیز نهال صادر می‌کند و این امر در ارزآوری برای کشور نقش بسزایی دارد. 

دیانتی همچنین با تاکید بر استفاده از نهال‌های سالم، گواهی شده و پایه‌های رویشی به جای پایه‌های بذری، افزود: نهال‌کاران نیز برای آبیاری، از نوار تیپ استفاده کنند چرا که کاهش قابل توجهی در مصرف آب آبیاری و رشد علف‌های هرز، کنترل آفات و بیماری‌ها و هزینه‌های کارگری دارد.

میاندوآب با برخورداری از شرایط مساعد جوی و خاک حاصلخیز یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و طی سال‌های اخیر در عرصه صادرات نهال نیز خوش درخشیده است.

این شهرستان همچنین دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار از این میزان باغات و مابقی را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد؛ سیب و انگور عمده‌ترین محصولات باغی و گندم، جو، چغندرقند و یونجه نیز محصولات زراعی عمده این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

بیش از ۵۰ نوع محصول کشاورزی در این شهرستان جنوبی آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha