۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84065529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلی برای تامین آرد نانوایی‌های بوکان وجود ندارد

مهاباد ـ ایرنا ـ رییس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان با بیان اینکه روزانه حدود ۶۰ تُن آرد در این شهرستان به نان تبدیل می‌شود، گفت: مشکلی برای تامین آرد مورد نیاز این شهرستان وجود ندارد و آرد مورد نیاز ذخیره شده است.

وریا شیرزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و ۸۰۰ تُن آرد در بوکان به صورت ماهانه توزیع و در اختیار خبازان شهرستان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفته که هیچ گونه نگرانی برای تامین آرد وجود ندارد، اظهار داشت: تعداد نانوایی‌هایی که در سطح شهرستان که مجوز دریافت سهمیه آرد دارند، ۳۹۲ واحد است که از این تعداد ۶۳ واحد آن نانوایی روستایی و مابقی در شهر فعالیت دارند.

رییس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان اضافه کرد: در بوکان ۱۳ واحد سنگک پز، ۳۲ واحد بربری، یک واحد نان فانتزی، ۱۶۸ واحد لواش سنتی، ۱۱۴ واحد لواش ماشینی و یک واحد سایر نان‌های سنتی وجود دارد که در تامین انواع نان شهروندان فعالیت دارند.

قوت غالب مردم این شهرستان نان بوده و در ایام تابستان و به دلیل اینکه اکثر مردم در مزارع مشغول فعالیت کشاورزی هستند، مصرف نان افزایش پیدا می‌کند که با اتمام فعالیت‌های کشاورزی مصرف نان نیز کاهش پیدا می‌کند.

بوکان سومین شهر پرجمعیت استان به شمار می‌رود و ۷۰ درصد اشتغال این شهرستان در بخش کشاوری است.

این شهرستان با ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و در ۱۹۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha