۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84183917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای مهاباد پنج درجه افزایش یافت

۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
کد خبر: 84183917
دمای هوای مهاباد پنج درجه افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوای این شهرستان با پنج درجه سانتی‌گراد افزایش به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

اردلان محمدپور روز ‌چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حداکثر دمای روز گذشته ۶ درجه سانتی‌گراد بود که امروز این دما به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: در این مدت دمای شبانه مهاباد نیز چهار درجه سانتی‌گراد افزایش یافت و حداقل دما از منفی هفت درجه روز گذشته، به منفی سه درجه سانتی‌گراد رسید که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان هفته تداوم داشته باشد و دمای هوا سه تا چهار درجه دیگر افزایش پیدا کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با بیان اینکه سامانه بارشی از امشب وارد منطقه می‌شود که فعالیت خود را از بعدازظهر روز پنجشنبه به صورت بارش برف و باران آغاز می‌کند، افزود: بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف و با کولاک و وزش باد همراه خواهد بود.

محمدپور افزود: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر مناطق جنوبی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و شدت بارش‌ها در نوار غربی از جمله شهرهای سردشت و پیرانشهر شدت بیشتری خواهد داشت که این روند تا بعدازظهر جمعه تداوم خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به این اینکه این سامانه بارشی با وزش باد همراه است، پیش‌بینی می‌شود با شروع فعالیت آن، آلاینده‌های هوا کاهش پیدا کند و پدیده وارونگی دما که از اوایل هفته جاری این منطقه را تحت تاثیر قرار داده بود از بین برود. 

وی در خصوص بارش‌های سال آبی جاری در این شهرستان افزود: پاییز امسال در مجموع ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که این مقدار بارش ۴۹ درصد بیشتر از سال گذشته و هشت درصد کمتر از میانگین بلندمدت این شهرستان است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha