۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84205180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ گلبانگ انقلاب در مدارس کردستان طنین‌انداز شد

سنندج - ایرنا - زنگ گلبانگ انقلاب در اولین روز از دهه فجر و سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی همزمان با سراسر کشور در مدارس کردستان طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا، آیین نمادین زنگ گلبانگ انقلاب با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسوولان استان، دانش آموزان و فرهنگیان در دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند  سنندج برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران چند ویژگی داشت که  آن را از همه انقلاب‌های جهان متمایز کرده است.

رشید قربانی رهبری بی نظیر بنیانگذار انقلاب اسلامی را از ویژگی‌های بارز  انقلاب اعلام کرد و گفت: امام راحل(ره) با عزم راسخ و ایمان و اعتقاد خود همه دسته‌ها و گروه‌های مختلف کشور را با خود همراه کردند به گونه‌ای که ۹۸ درصد مردم ایران به فراخوان جمهوری اسلامی رای دادند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این انقلاب همکاری همه اقشار مختلف مردم با هم بود، ضمن اینکه در اکثر انقلاب‌ها بخش‌های نظامی در مقابل مردم قرار می‌گرفتند اما در انقلاب ما بجز ماه‌های اول، نیروهای مسلح و نظامی و انتظامی همراه و همگام با مردم شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب ما این بود که همه مردم شعار خاصی را می‌دادند و خواستار استقلال، آزادی و خودکفایی بودند و شعار استقلال، آزادی، جمهوری‌اسلامی را سر می‌دادند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌ها متفاوت می‌کرد این بود که عمدتا ماهیت فرهنگی داشت و معنویت بر این انقلاب حاکم بود.

قربانی با بیان اینکه تلاش برای استقلال وخوکفایی  ملت ایران و گام نهادن در این مسیر موجب شد  از همان ابتدا تاکنون دشمنان مقابل نظام صف آرایی کنند گفت: در این برهه زمانی خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و ادامه مسیر استقلال و خودکفایی توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است که ۲ سال پیش توسط رهبر معظم انقلاب صادر شد.

وی اضافه کرد: رهبری در این بیانیه هفت توصیه شامل توجه به علم و پژوهش و فناوری، توجه به اخلاق و معنویت، توجه به اقتصاد و عدالت، توجه به بعد اقتصاد،مبارزه با فساد، عزتمداری در روابط خارجی و توجه به سبک زندگی سالم  را به مردم بخصوص جوانان داشتند که نیاز است همه ما بخصوص نسل آینده ساز جامعه به آن توجه کنند و در این مسیرها گام بردارند.

در این آیین راس ساعت ۹:۳۳ دقیقه همزمان با لحظه ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در ۱۲بهمن سال ۵۷ زنگ انقلاب بصورت نمادین توسط معاون سیاسی امنیتی استاندار در این مدرسه نواخته شد.

از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن ماه ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha