بی‌تفاوتی به صندوق رای بی‌توجهی به آینده محسوب می‌شود

نوشهر - ایرنا - استاد دانشگاه آزاد اسلامی چالوس گفت : بی‌تفاوتی به صندوق رای به معنای بی‌توجهی به آینده محسوب می‌شود چرا که موجب تشدید شرایط اقتصادی کنونی ، قطعنامه‌های تحریمی، آسیب‌های اجتماعی و صدها تبعات دیگر خواهد شد.

قربانعلی آقا احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای جلوگیری از آثار فشارهای زیاده خواهی های کشورهای غربی علیه ایران نه تنها باید در این دوره از انتخابات مشارکت جدی داشته باشیم باید با انتخاب داوطلب اصلح و کارآمد بتوانیم مشکلات کنونی کشور را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد : با نگاهی گذرا به تاریخ سیاسی و اجتماعی کشورهای مختلف دنیا مشخص می شود که تاکنون ملتی با بی تفاوتی نتوانست به پیشرفت دست یابد ولی نتیجه حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم ، احزاب و گروه های سیاسی در رویدادهای مهم می تواند به توانمند سازی یک کشور کمک کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در دولت های گذشته برخی از گام های بلند برای توسعه کشور برداشته شده ولی بخشی زیادی از انتظارات و امیدهای مردم در بخش های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هنوز برآورده نشده است.

وی تصریح کرد: برآورده کردن انتظارات به حق مردم با وعده های توخالی که منجر به تورم فزآینده و کاهش بیشتر ارزش پول ملی و افزایش فاصله طبقاتی در دولت های گذشته رخ داد قابل اجرا نیست ولی مردم می توانند با مشارکت بالا و انتخاب یک داوطلب قوی کشور را به سر منزل مقصود برسانند.

آقا احمدی یکی از مهم ترین عوامل دلسردی مردم از انتخابات را وعده های توخالی داوطلبان ریاست جمهوری دانست و افزود: وعده های انتخاباتی نامزدها باید عملیاتی و قابل اجرا باشد تا علاوه بر حفظ کرامت و احترام به شعور مردم از ایجاد مطالبه گری نابجا در جامعه پرهیز شود.

وی همچنین گفت : حضور نامزدهایی مردمی که اولویت خود را اجرای خواسته ها و آرمان های واقعی جامعه قرار داده و در قالب طرح ها و برنامه های مردمی تنظیم و ارائه کنند قطعا افزایش استقبال مردم از انتخابات را به همراه خواهد داشت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مشکلات در حوزه های اقتصادی، اجتماع و فرهنگی به همراه برخی از رفتارهای غیر اخلاقی، عدم صداقت و شفافیت در دولتمردان گذشته موجب بروز شکاف بین مردم و مجموعه نظام شده است که باید این شکاف پر شود.

وی به جایگاه فعلی نخبگان در بین اقشار مردم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل این که نخبگان بیشتر از جایگاه واقعی خود خواسته دیگران را بازگو کردند مقبولیت عمومی آنها در بین مردم  کاهش یافته است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی چالوس، کارآمدی و توانمندی نامزدهای ریاست جمهوری و پرشور بودن فضای رقابت انتخاباتی را در مشارکت بیشتر مردم موثر عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر نیز باید کاندیداها در ارائه برنامه خود خواسته های جوانان به عنوان بیشترین جمعیت کشور را در اولویت قرار دهند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha