برق چاه‌های کشاورزی خراسان شمالی قطع نشد

بجنورد- ایرنا- قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: به منظور حمایت از تولید، برق چاه‌های کشاورزی استان از ابتدای مرداد ماه تاکنون قطع نشده در حالیکه مصرف برق روزانه این چاه ها پنج مگا وات است.

علیرضا علیخانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مشترکان بخش کشاورزی خواست تا در مصرف برق صرفه جویی کنند و اظهار داشت: مصرف هر مشترک خانگی یک کیلو وات در حالیکه میانگین مصرف هر چاه کشاورزی در استان ۱۲۰ کیلو وات ساعت است و به همین دلیل در تیرماه  امسال از ساعت  ۱۲ تا ۱۶ برق این چاه ها قطع می شد.  

وی  خاطرنشان کرد: پایین ترین نرخ برق نیز مربوط به بخش کشاورزی است به طوری که میانگین نرخ فروش تعرفه برق برای هر یک کیلو وات ۳۸۰ ریال است و در عین حال از کل مصرف برق استان  ۱۷درصد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.  

 قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اشاره به قطع برق مشترکان خانگی در روز گذشته اظهار داشت: دیروز مصرف برق استان به علت افزایش دما و خارج شدن دو نیروگاه از مدار مصرف کشور، از سقف تعیین شده ۲۱۵ مگا وات به ۲۴۵ مگا وات رسید.

وی گفت: مصرف برق بیش از میزان سهمیه مصوب موجب شد تا پس از حدود ۲ هفته دوباره دیروز ۹ مگاوات خاموشی داشته باشیم و شرکت توزیع برق استان  برای جبران این کمبود مجبور شد برق برخی مشترکان را از ساعت ۱۲ تا ۱۷ قطع کند.

وی از مشترکان برق خواست تا در مصرف برق صرفه جویی و مصرف خود را مدیریت کنند و اظهار داشت: اگر مشترکان رعایت کنند خاموشی ها اعمال نمی شود و در غیر این صورت  مطابق با برنامه زمانبندی که قبلا اعلام شده است برق قطع می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی، به تمام ادارات استان توصیه شد تا وسایل سرمایشی خود را در ساعت پیک مصرفی ( ۱۲) به بعد خاموش نگهدارند تا  بتوانیم برنامه ایستایی برق را برای مشترکان خانگی داشته باشیم.

 خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و  ۳۷۳ هزار انشعاب برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی  وجود دارد.

از تعداد مصرف کنندگان برق در خراسان شمالی۵۳ درصد مشترکان خانگی استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرف هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha